  • 1. Data: 2016-04-16 03:52:43
    Temat: Teraz Holandia
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ... chce w 2025 roku wprowadzić zakaz sprzedaży aut
    na benzynę, wszystkie mają być wtedy już elektryczne:
    http://www.sciencealert.com/the-netherlands-is-makin
    g-moves-to-ban-all-non-electric-vehicles-by-2025

  • 2. Data: 2016-04-16 07:47:07
    Temat: Re: Teraz Holandia
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 16.04.2016 o 03:52, Pszemol pisze:
    > .... chce w 2025 roku wprowadzić zakaz sprzedaży aut
    > na benzynę,

    Byłoooooo !!!!

  • 3. Data: 2016-04-16 08:14:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 03:52, Pszemol pisze:
    > ... chce w 2025 roku wprowadzić zakaz sprzedaży aut
    > na benzynę, wszystkie mają być wtedy już elektryczne:
    > http://www.sciencealert.com/the-netherlands-is-makin
    g-moves-to-ban-all-non-electric-vehicles-by-2025

    Ale opony będą mogły być gumowe, czy tylko ekologiczne - bambusowe?

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-04-16 13:06:06
    Od: <5...@9...130606.invalid> (Tom N)

    Marcin N w

    g-moves-to-ban-all-non-electric-vehicles-by-2025

    > Ale opony będą mogły być gumowe, czy tylko ekologiczne - bambusowe?

    Tylko wąż gumowy...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2016-04-16 17:48:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    g-moves-to-ban-all-non-electric-vehicles-by-2025

    > Ale opony będą mogły być gumowe, czy tylko ekologiczne - bambusowe?

    Widzę, że kolega sceptyczny... a skąd ta postawa?

  • 6. Data: 2016-04-16 21:00:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-04-16 o 17:48, Pszemol pisze:
    > "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    g-moves-to-ban-all-non-electric-vehicles-by-2025

    > Widzę, że kolega sceptyczny... a skąd ta postawa?

    Ano stąd, że póki co nie istnieje samochód elektryczny, którym mógłbym
    sobie pojechać do Paryża czy choćby do Białki Tatrzańskiej.

    Zmuszanie ludzi to kretyństwo, ale czego się spodziewać po politykach
    UE, którzy dwa lata debatowali, ile wody powinno być w kiblu w spłuczce,
    albo wydali dyrektywę, żeby z drabiny schodzić tyłem.

    --
    MN

  • 7. Data: 2016-04-16 21:36:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ano stąd, że póki co nie istnieje samochód elektryczny, którym mógłbym
    > sobie pojechać do Paryża czy choćby do Białki Tatrzańskiej.

    Do Paryża to jechałbym pociągiem albo leciał samolotem...
    Szkoda mi życia na tego typu dystanse w samochodzie.

    > Zmuszanie ludzi to kretyństwo, ale czego się spodziewać po politykach UE,
    > którzy dwa lata debatowali, ile wody powinno być w kiblu w spłuczce, albo
    > wydali dyrektywę, żeby z drabiny schodzić tyłem.

    Widzisz, nie każdy jest w stanie wszystko zrozumieć... nie przejmuj się.
    Kiedyś też wydawało mi się śmieszne że UE marchewkę uznało za owoc,
    dopóki nie zrozumiałem powodów dla takiej decyzji i już mnie to nie śmieszy.
    Wiele zagadnień, z pozoru śmiesznych i głupich, wydaje się sensownych
    po głębszym zapoznaniu się ze sprawą. Ale nie każdemu się chce ani nie
    każdy może się z każdą sprawą dogłębnie zapoznawać - inne mamy,
    często fajniesze, rzeczy do roboty w życiu. A bez zapoznania się ze sprawą
    nie warto się wyśmiewać czy wytykać kretyństwa w czymś czego się nie
    rozumie...

  • 8. Data: 2016-04-17 08:55:27
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 16.04.2016 o 21:36, Pszemol pisze:

    > Do Paryża to jechałbym pociągiem albo leciał samolotem...
    > Szkoda mi życia na tego typu dystanse w samochodzie.

    aha, czyli skoro ty jesteś leniem i nie pojedziesz samochodem to znaczy
    że nikt nie będzie chciał/musiał jechać ;)
    u ciebie to zrozumiałe, przez ocean dość długo się jedzie, ale z Polski
    jest dość blisko
    często w ostatniej chwili wymyślam wyjazd typu: to jedźmy teraz do
    Krakowa, albo jutro zwiedzamy Berlin więc w nocy wyjeżdżamy. Samolotu od
    ręki nie znajdę, a jak znajdę to na pewno będzie kilkukrotnie droższy, a
    teraz nie muszę się zastanawiać czy jeśli w pracy zrobiłem 100km, to
    wystarczy mi paliwa żeby dojechać nad morze, czy będę musiał po drodze
    marnować czas i tankować

    > Widzisz, nie każdy jest w stanie wszystko zrozumieć...

    ale co tu rozumieć, może ty lubisz wszelkie nakazy, ja z natury będę z
    nimi walczył

> [...]
    > często fajniesze, rzeczy do roboty w życiu. A bez zapoznania się ze sprawą
    > nie warto się wyśmiewać czy wytykać kretyństwa w czymś czego się nie

    uważasz że to mądre bo zapoznałeś się ze sprawą i dla kogoś kto
    chce/musi pojechać z Holandii do Polski będzie inne rozwiązanie... albo
    będzie to martwy przepis, bo każdy prowadzący działalność może mieć
    potrzebę dalszego wyjazdu autem

    Łukasz

  • 9. Data: 2016-04-17 09:02:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.04.2016 21:36, Pszemol wrote:

    > Do Paryża to jechałbym pociągiem albo leciał samolotem...
    > Szkoda mi życia na tego typu dystanse w samochodzie.

    Ok - do Paryża to może średnio - ale np Warszawa - Brelin jakieś 5
    godzin samochodem, pociągiem 4,5 ale trzeba być wcześniej na dworcu,
    samolotem 45 minut ale trzeba być jakieś 1,5 godziny wcześniej lotnisku
    i potem z pół godziny zanim się z lotniska wygrzebiesz. Czyli jakieś 2,5
    - w stosunku do 4 samochodem nie powala - zwłaszcza jak nie jedsziesz do
    samego Berlina a gdzieś obok.

> [...]
    > Kiedyś też wydawało mi się śmieszne że UE marchewkę uznało za owoc,
    > dopóki nie zrozumiałem powodów dla takiej decyzji i już mnie to nie

    A mnie dalej śmieszy. Mimo że wiem czemu tak jest;)

> [...]
    > często fajniesze, rzeczy do roboty w życiu. A bez zapoznania się ze sprawą
    > nie warto się wyśmiewać czy wytykać kretyństwa w czymś czego się nie

    No dobra - a teraz czekamy na argumenty;)

    Shrek

  • 10. Data: 2016-04-17 11:35:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Apr 2016 14:36:37 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Do Paryża to jechałbym pociągiem albo leciał samolotem...
    > Szkoda mi życia na tego typu dystanse w samochodzie.

    A na pociag ci nie szkoda ? Toz z Krakowa do Paryza doba, i to z
    wieloma przesiadkami.

    Paryz jeszcze wzglednie blisko Polski jest, przynajmniej zachodniej.
    Wsiadasz, 12h i jestes. Co prawda dzien zmarnowany ... ale i samolotem
    wcale nie jest tak szybko - lot krotki, ale godzina na załadowanie,
    dojazd, rezerwa, wyładowanie, dojazd - i pol dnia zmarnowane :-)
    Tyle, ze mozna ksiazke poczytac.
    A jak nie ma bezposredniego lotu, to czas rosnie :-)

    No i jak to juz dyskutowalismy - sam Paryz czy okolice, samochod na
    miejscu przydatny czy wrecz przeszkadzajacy, jedna czy 4 osoby ...
    nasi europoslowie jakos chetnie samochodami do Brukseli jezdza, mimo,
    ze samolot maja za darmo.

    Automatyczny samochod by sie przydal, ale elekryczny z dlugim postojem
    co 2h to nie :-)

    J.