  • 21. Data: 2014-05-04 23:02:41
    Temat: Re: Teneryfa moim okiem
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > nie musi byc o wymiarach ekstremalnie duzych , ale powiekszenie np
    > max 2000 px jest bez problemu do pokazania. teraz jest ponize 1000
    > px - to troche malo.
    >
    > chodzi nie tylko o szczegol ale o zroznicowanie tonalne , a ono w
    > krajobrazie odgrywa wazna role.To jest wlasciwie cala tresc -
    > kolorystyka , swiatlo , subtelnosc przejsc tonalnych - na to potrzeba
    > rozdzielczosci jesli chce sie pokazac cale bogactwo motywu.

    ale i tak na końcu jest medium jakim prezentujesz to publiczności...

    co ci z matrycy 36Mpx jak robisz zdjecia na stronę www i nawet dasz je w
    wersji 2000px...
    skoro bedą miały 8bit na kolor a będą w większości będą ogladane na
    matrycach z 6 bitowym kolorem jak dobrze pójdzie.

    oczywiście jak chcesz robić duże wydruki to co innego ale wtedy pasuje mieć
    nie tylko dużą matrycę ale i dobry ostry i ładnie rysujący obiektyw.
    Realnie jednak wydruki i tak mają 300dpi. która to rozdzielczośc jest
    potrzebna gdy chcemy je oglądać z nosem przy zdjęciu. Im dalej jednak od
    zdjęcia tym mniej widać...

  • 22. Data: 2014-05-05 00:04:57
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> writes:

    > co ci z matrycy 36Mpx jak robisz zdjecia na stronę www i nawet dasz je
    > w wersji 2000px...

    Krop, zwłaszcza w połączeniem z krótkim obiektywem (np. wspomnianym
    28-70).

    Moim zdaniem 2000 px to obecnie nie jest żadne "nawet", absolutne
    minimum (dla prawdziwych zdjęć, nie jakichś ikonek) to jest 1920x1080,
    bo praktycznie każdy monitor inny niż może laptopowy to wyświetla.
    Jeśli ktoś lubi robić galerie sieciowe, to dałbym do wyboru kilka
    rozdzielczości, np. od 800x600 do max.

    > skoro bedą miały 8bit na kolor a będą w większości będą ogladane na
    > matrycach z 6 bitowym kolorem jak dobrze pójdzie.

    Większość wyświetlaczy wyświetla więcej, niezależnie od tego, jak to
    jest zrobione. 8 bitów jest rozsądną wartością.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 23. Data: 2014-05-05 08:51:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 5. Mai 2014 00:04:57 UTC+2 schrieb Krzysztof Halasa:

> [...]
    >

    > Moim zdaniem 2000 px to obecnie nie jest żadne "nawet", absolutne
    >
    > minimum (dla prawdziwych zdjęć, nie jakichś ikonek) to jest 1920x1080,

    tak , jest tez tak uwazam.
    techniczne mozliwosci prezentacji takich zdjec dzisiaj sa zupenie inne niz przed
    kilku laty. transfer danych tez mamy odpowiednio szybki.

    na zdjeciu np 2000*1000 px jest 4 razy wiecej detali niz na 1000*500 px

    i to widac ogladjac zdjecia. Szczegolnie jesli ladnie sie je obrobi.

    Redukcje wielkosci zdjec ja nazywam " cyganieniem".
    jesli sie chce jakies bledy , niedoskonalosci ukryc to sie redukuje wielkosc zdjc . Z
    drugiej strony jesli chce sie pokazac bogactwo formy , to nalezy powiekszyc-
    szczegolnie panoramy. I tu wlasnie wychodza umiejetnosci warsztatowe albo i braki
    autora.

    te zdejcia sa na tyle bogate walorowo , ze jest grzechem pozbywanie ich tego co w
    nich najcenniejsze.

  • 24. Data: 2014-05-05 16:08:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    >
    > Moim zdaniem 2000 px to obecnie nie jest żadne "nawet", absolutne
    > minimum (dla prawdziwych zdjęć, nie jakichś ikonek) to jest 1920x1080,

    chyba jednak lekko przesadzasz...

    nie sądzę aby naraz wszyscy sprzedali starsze monitory i kupili najnowsze HD

    > bo praktycznie każdy monitor inny niż może laptopowy to wyświetla.
    > Jeśli ktoś lubi robić galerie sieciowe, to dałbym do wyboru kilka
    > rozdzielczości, np. od 800x600 do max.

    imho 1024x768 to optymalna rozdzielczość

    > Większość wyświetlaczy wyświetla więcej, niezależnie od tego, jak to
    > jest zrobione. 8 bitów jest rozsądną wartością.

    to też nie jest prawda... większość wyświetlaczy koszmarnie masakruje
    przestrzeń barwną...

  • 25. Data: 2014-05-05 16:12:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:
> [...]
    > wychodza umiejetnosci warsztatowe albo i braki autora.
    >
    > te zdejcia sa na tyle bogate walorowo , ze jest grzechem pozbywanie

    tylko że galeria do oglądania w sieci powinny pokazywać obrazy które sie
    mieszczą w całości na typowym ekranie.

    ekrany HD nie są jeszcze dominującym standardem, szczególnie że wiele osób
    używa tabletów które często mają mniejsza rozdzielczość.

    Naprawdę konieczność przewijania każdego kolejnego zdjęcia spowoduje że
    większość zrezygnuje z zaglądania do galerii.

  • 26. Data: 2014-05-06 00:44:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > chyba jednak lekko przesadzasz...
    >
    > nie sądzę aby naraz wszyscy sprzedali starsze monitory i kupili
    > najnowsze HD

    Najnowsze HD - jasne że nie. Stare HD 1920x1080 - owszem. Teraz nawet
    największy badziew jest full HD. Normalne, sensowne monitory za ponad
    1000 zł :-) mają większą rozdzielczość.

    A jeśli nawet ktoś ma monitor o mniejszej rozdzielczości (np. ja mam
    m.in. starego Philipsa Brillianca CRT - typowo 1280x960), to obrazki
    dają się przeskalować w dół. W górę, jakby nieco trudniej.

    Tak jak napisałem, korzystnie jest dać kilka możliwości. To także
    zmniejsza nieco ruch wychodzący, jeśli np. ktoś za to płaci.

    > imho 1024x768 to optymalna rozdzielczość

    Dla 7" tabletu - niewykluczone.

    > to też nie jest prawda...

    A co dokładnie?

    > większość wyświetlaczy koszmarnie masakruje
    > przestrzeń barwną...

    Owszem, ale to sprawa konkretnego oglądacza. Dlaczego wszyscy mają
    dostać w d*?
    --
    Krzysztof Hałasa