  • 1. Data: 2014-04-16 22:00:09
    Temat: głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    głębię ostrości zrobi się cyfrowo...

    ...w aplikacji smartfona i TADAM, juz mamy jakośc jak z lustrzanki :D

    "W Google'u powstały algorytmy, które pozwalają nadać zdjęciom robionym
    smartfonem płytką głębię ostrości i symulować charakterystyczny efekt
    bokeh. Moduł Lens Blur w nowej aplikacji pozwala zmienić punkt ostrości
    zdjęcia już po tym, jak zdjęcie zostanie zrobione."

    http://www.dobreprogramy.pl/Z-nowa-aplikacja-Googlea
    -zmienisz-ostrosc-zdjecia-juz-po-zrobieniu-a-efekt-b
    edzie-jak-z-lustrzanki,News,53736.html

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 2. Data: 2014-04-16 22:28:40
    Temat: Re: głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-04-16 22:00, mr misio pisze:
> [...]
    > bokeh. Moduł Lens Blur w nowej aplikacji pozwala zmienić punkt ostrości
    > zdjęcia już po tym, jak zdjęcie zostanie zrobione."

    Żadna nowość, Nokia Refocus była już w tamtym roku, poczekajmy
    na filtr polaryzacyjny :)

  • 3. Data: 2014-04-16 22:54:01
    Od: Sylwester Zarębski <z...@i...net.pl>

    Dnia Wed, 16 Apr 2014 22:00:09 +0200, mr misio napisał(a):

> [...]
    >
    > http://www.dobreprogramy.pl/Z-nowa-aplikacja-Googlea
    -zmienisz-ostrosc-zdjecia-juz-po-zrobieniu-a-efekt-b

    Żeby to jeszcze działało jak prawdziwy OOF.
    Przedstawione zdjęcia nie dość, że robią jakąś sieczkę z detali na
    granicy obszarów, to jeszcze sam bokeh robią jak z kiepskiego blura.
    Zobaczymy jak to poprawią, może kiedyś coś z tego będzie...

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Zarębski

  • 4. Data: 2014-04-16 23:08:11
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-16 22:54, Sylwester Zarębski wrote:

> [...]
    > granicy obszarów, to jeszcze sam bokeh robią jak z kiepskiego blura.
    > Zobaczymy jak to poprawią, może kiedyś coś z tego będzie...

    HTC z nowym patentem dwuobiektywowym tez slabo dziala:
    http://www.spidersweb.pl/2014/04/htc-one-m8-recenzja
    .html
    (w sekcji: Do czego mozna wykorzystac)

  • 5. Data: 2014-04-16 23:41:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sylwester Zarębski wrote:

> [...]
    > granicy obszarów, to jeszcze sam bokeh robią jak z kiepskiego blura.
    > Zobaczymy jak to poprawią, może kiedyś coś z tego będzie...

    90% sprzątaczek na instagramie nie widzi różnicy

  • 6. Data: 2014-04-17 10:39:34
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 16.04.2014 22:00, mr misio pisze:
    > głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    >
    > ...w aplikacji smartfona i TADAM, juz mamy jakośc jak z lustrzanki :D

    Też mi nowość. Takie rzeczy robi się w GIMP/PS bez problemu, tak jak
    dorobienie np. rozmazania ruchu

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/i30.jpg

    Na powyższym auto nie jedzie, jak się przyjrzycie to za kierownica nie
    ma kierowcy :) Niestety jakość lustrzanki, to nie tylko głębia ostrości...

    --
    anacron
    aba/

  • 7. Data: 2014-04-17 11:21:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-04-17 10:39, anacron wrote:

> [...]
    >
    > Na powyższym auto nie jedzie, jak się przyjrzycie to za kierownica nie
    > ma kierowcy :) Niestety jakość lustrzanki, to nie tylko głębia ostrości...

    Etam nie siedzi...do perfekcji opanowales uniki przed fotoradarami ;]

  • 8. Data: 2014-04-17 11:25:32
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-16 22:00, mr misio pisze:

    > głębię ostrości zrobi się cyfrowo...
    >
    > ...w aplikacji smartfona i TADAM, juz mamy jakośc jak z lustrzanki :D

    Taką jakość "jak z lustrzanki" można było osiągnąć już na wiele lat
    przed pojawieniem się smartfonów. Patrz: Photoshop i inne.

    Marek

  • 9. Data: 2014-04-17 12:42:39
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 17.04.2014 11:21, atm pisze:

    > Etam nie siedzi...do perfekcji opanowales uniki przed fotoradarami ;]

    ROTFL. Haha, sprzedam to dalej. Mogę? Czy jakieś prawa autorskie? :)

    --
    anacron
    aba/

  • 10. Data: 2014-04-17 12:51:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 17. April 2014 11:25:32 UTC+2 schrieb Marek:

    > Taką jakość "jak z lustrzanki" można było osiągnąć już na wiele lat
    >
    > przed pojawieniem się smartfonów. Patrz: Photoshop i inne.

> [...]

    watpie.
    Problem nie tyle w jakosci tego rozmycia , mozna ladniej w komputerze rozmyc niz
    niejeden aparat to robi , ale na zdjeciu nie ma informacji o odleglosci a wiec
    stopniu rozmycia w zaleznosci od roznic odleglosci przedmiotu i plaszczyzny ostrosci.
    wlasciwie obszary nieostrosci zaznacza sie recznie a to takie fajne nie jest. w
    dodatku problemy z ladnymi przejsciami na granicy planu ostrego z nieostrym tlem.
    nie zawsze da sie uzyskac fajny efekt , czsami tak , czesciej nie.
    I nie mam na mysli zeby byl Taki sam jak z aparatu , nie o nasladownictwo przeciez
    musi chodzic - nie zawsze da sie ladnie rozostrzyc tlo - roznie , dla roznych
    odleglosci.