    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Telewizor mówi że Rosjanie źli ludzie
    <matq1h$7oc$1@node2.news.atman.pl> <mav9so$sph$1@node2.news.atman.pl>
    <mavmi5$qu2$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <mb31pq$ko4$1@dont-email.me>
    <7...@g...com>
    <mb327p$mgq$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <mb34bm$4g9$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <54d5f61b$0$2200$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <mb75d7$ddm$1@node1.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <mb7bk6$k2s$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Sun, 08 Feb 2015 11:38:46 +0100
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2015 o 10:52 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Rozumiem.
    > Ale w przeciwieństwie do ruskich, którzy praktycznie zawsze byli
    > agresorem, USA w większości sytuacji stawała po stronie zaatakowanych.
    > To nie jest powód do wstydu, ani stawiania demokracji w cudzysłów.
    > Także - nie idzie porównać tych sytuacji.
    >
    > Jedynym sensownym porównaniem, byłoby porównanie bezpodstawnej agresji
    > ze strony USA (Irak (II wojna) itp mogłyby się łapać), do wybryków
    > kacapów.

    USA staje po stronie zaatakowanych tylko wtedy, gdy ma z tego korzyść.
    Jeśli ma taką potrzebę a "uciśnieni" nie proszą o pomoc, wymienia
    rząd/lokalnego kacyka na taki/takiego, który o tą pomoc poprosi. Udziela
    "pomocy" militarnej i finansowej wpędzając "wyzwolony" kraj w spiralę
    zadłużenia.
    Lata 70, Ameryka Środkowa i Południowa.
    Nie mam z tym problemu - dokładnie tak samo robią ruscy i np. Francja.
    Dobrze, że napisałeś o Iraku. Ponad milion ludzi zabitych (nie kiedyś,
    teraz, w naszych czasach) do końca nie wiadomo w imię czego.
    Wiadomo natomiast, że mandat ONZ był na podstawie fałszywych dowodów.
    Kraj zrujnowany, hordy barbarzyńców trzymane za mordę przez Husajna knują
    jak by tu dowalić złemu zachodowi.
    Nie masz z tym problemu?

    > Jeśli te miliony kogoś atakują i rozpętują wojnę - nie widzę żadnych
    > przeciwskazań.
    > Nie żal mi ani jednego szkopa, którego alianci zastrzelili podczas
    > drugiej wojny, nawet niemieckich cywilów którzy zginęli w nalotach
    > dywanowych, a którzy wcześniej raz z Hitlerem pod rękę maszerowali i go
    > wybierali nie bardzo.
    > To samo dotyczy każdego ruskiego, który zginął podczas obecnej agresji
    > na Ukrainę, im więcej ich zginie tym lepiej.
    > Nawet jeśli w Donbasie udawaliby turystów i cywili.

    Z tym się nie mogę zgodzić. Nigdy zwykły człowiek nie dąży do wojny - a
    już na pewno nie miliony z danego kraju. To nie miliony kogoś atakują - to
    zazwyczaj kilku psychopatów stawia te miliony w sytuacji bez wyjścia, albo
    walczysz z nami, albo jesteś przeciw nam.

    Wszędzie są ci sami ludzie.
    Kto dostarcza broń do Państwa Islamskiego? - kto ich finansuje?, - kto
    fabrykował dowody w Syrii (o użyciu broni chemicznej przez reżim Assada)?
    Dlaczego nie można zrobić porządku z islamistami w Europie?

    We współczesnych wojnach biją się najemnicy. Taki zawód. Oni mają w dupie
    ideologię.
    Polacy walczą po obu stronach tego konfliktu.
    Dodatkowo dochodzą prywatne armie nie wiadomo przez kogo opłacane.
    Poroszenko nadal ma fabryki w Rosji, nadal z nimi handluje.
    Niedawno przeczytałem, że na początku swojego czekoladowego biznesu
    przeprowadził przy pomocy prywatnej armii małą rebelie w jednym z krajów
    afrykańskich.
    Nie uważasz, że coś jest nie tak?

    Putin musi siać propagandę o "zielonych ludzikach" bo ma wrogów w Rosji,
    dla niego liczy się poparcie szarego obywatela a nie co pomyślą o nim
    zachodni przywódcy.
    Świat nie jest czarno-biały. Nie ma dobrych i złych - państwa nie mają
    przyjaciół, Państwa mają INTERESY. Widać to dokładnie teraz, gdy Francja i
    Niemcy dogadują się z Putinem bez naszego udziału, mimo, że nasi politycy
    uważają, że mają coś do powiedzenia w tym konflikcie.

    TG