  • Data: 2011-05-17 18:50:23
    Temat: Re: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawędzi pionowych
    Od: x <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-05-2011 o 19:39:16 <w...@g...pl> napisał(a):

    > Wada tego kondensatora mogłaby się przejawić regularnym pionowym
    > przesuwaniem
    > zakłócenia - wygięcia, przewężenia, ciemną/jasną poziomą smugą itp,
    > spowodowanym różnicą o drobny ułamek herca częstotliwości sieci i
    > częstotliwości odchylania poziomowego.

    Bardzo dawno to juz bylo ale mialem podobna usterke w moim owczesnym tv -
    Syriusz TC505 chyba sie nazywal. Obraz drzal, co bylo widoczne szczegolnie
    na krawedziach. Powodem bym wlasnie wyschniety kondensator nie pamietam
    czy byl to ten po pierwotnej jak sugerowalem czy jakis po wtornej.
    Pamietam tylko ze byl szary i duzy ale cos mi sie kolacze po glowie ze
    chyba byl podwojny (2x470uF?) wiec raczej po wtornej jednak. Ale skoro
    napiecia z zasilacza zostaly sprawdzone oscyloskopem i sa ok, to usterka
    musi byc gdzies poza zasilaczem. Stawiam jednak na kondensatory
    elektrolityczne (pytanie gdzie), ktore po tylu latach maja pelne prawo
    powysychac, drastycznie zmniejszajac swoja pojemnosc.