  • 1. Data: 2011-05-15 14:52:47
    Temat: Telewizor Grunding z 98, zakłócenia krawędzi pionowych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Witam
    Mam taki przypadek, mojej rodzicielce sie tak stało
    z telewizorem, myślałem że to przetwornica zakłóca
    i się nakłada na obraz, sprawdziłem oscylem wyjścia zasilacza
    i faktycznie na jednym kondesatorze 22uF/350V było trochę śmieci
    wymieniłem i dalej to samo. Wymieniłem kilka innych i nic.
    Sprawa wygląda ciekawie, na pionowych krawędziach nkłada się jakby
    modulacja impulsami w poziomie, co ciekawe nie na całym ekranie
    tylko na części i się to zmienia, są momenty że zanika zupełnie,
    aby za chwilę tak zmodulować obraz że staje się prawie nieczytelny.
    Zakłócenie z anteny to nie jest bo z satelity to samo.
    Sprawdzałem zasilanie procka i tam nic nie było.
    Macie jakieś pomysły? a może już ktoś się z tym spotkał?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 2. Data: 2011-05-15 18:58:55
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-05-2011 o 16:52:47 janusz_kk1 <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Sprawdzałem zasilanie procka i tam nic nie było.
    > Macie jakieś pomysły? a może już ktoś się z tym spotkał?

    Dopiszę, mam zdjęcie które właśnie ściągłem z komórki :)
    http://obrazki.elektroda.pl/3635791500_1305485592.jp
    telewizor to Grundig SE5592MV/DOLBY.

    I jak się teraz na spokojnie przyjrzałem powiększonemu zdjęciu
    to wychodzi mi że to fonia zakłóca :) to by tłumaczyło różną intensywność
    tych zakłóceń. Tyle że kondesatory sprawdzałem i na zasilaniu końcówki mcz
    nic nie
    ma, skąd by się to wzieło.
    Co o tym myślicie?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2011-05-16 11:41:44
    Od: "bolilolo" <b...@o...pl>

    Czy fonia zakłóca niezależnie od poziomu głośności na wyjściu (głośnik)?
    Może to zwyły zimny lut w poziomym.
    Podłącz generator i szukaj odchyłów w poziomym (tylko na tym samym trafie
    masz 9kV, więc nie upal oscyloskopu). Nie mam schematu, ale jak dla mnie to
    jakieś wzbudzenie w torze poziomego, albo śmieci na zasilaniu poziomego.

  • 4. Data: 2011-05-16 17:41:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > I jak się teraz na spokojnie przyjrzałem powiększonemu zdjęciu
    > to wychodzi mi że to fonia zakłóca :)

    Hmm... coś spora częstotliwość tej fonii. Może zimny lut w odchylaniu
    poziomym mikrofonuje od dźwięków pochodzacych z głośnika? Mikrofonuje,
    czyli reaguje na zmiany dźwięków w otoczeniu. Od czasu zimnego lutu w
    swoim własnym TV uwierzę we wszystko :-) To był lut na nóżce tranzystora
    resetującego procesor po włączeniu TV. Wyłączał się dosłownie od byle
    czego - trzaśnięcia drzwiami, puknięcia w obudowę. Rozkręcony nie chciał
    reagować. Przynajmniej przelutowałem zasilanie, odchylanie z
    trafopowielaczem. Ot taka konserwacja na wszelki wypadek.
    Maciek

  • 5. Data: 2011-05-16 20:57:09
    Temat: Re: Telewizor Grunding z 98, zak?ócenia krawedzi pionowych
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 13:41:44 bolilolo <b...@o...pl> napisał(a):

    > Czy fonia zak?óca niezale?nie od poziomu g?o?no?ci na wyj?ciu (g?o?nik)?
    Miałem wyłączone głośniki i było tak samo.

    > Mo?e to zwy?y zimny lut w poziomym.
    Przelutowałem i nic.

    > Pod??cz generator i szukaj odchy?ów w poziomym (tylko na tym samym trafie
    > masz 9kV, wiec nie upal oscyloskopu). Nie mam schematu, ale jak dla mnie
    > jakie? wzbudzenie w torze poziomego, albo ?mieci na zasilaniu poziomego.
    JAkby było wzbudzenie to by było to stabilne w jakimś tam zakresie,
    a to zakłócenie się zmienia, są chwile że go w ogóle nie ma a za chwilę
    tak sika obraz że nic nie widać.
    Może to procek zaczął siać, tylko ze sprawdzałem jego okolice i na oscylu
    nic nie widać.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 6. Data: 2011-05-16 21:00:39
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 16-05-2011 o 19:41:51 Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    > Hmm... coś spora częstotliwość tej fonii.
    No faktycznie masz rację :) tak mi to przemkneło przez myśl
    ze względu na nieregularność tego zakłócenia, raz że nie na całym obrazie,
    dwa zmienia sie intensywność.

    Może zimny lut w odchylaniu
    > poziomym mikrofonuje od dźwięków pochodzacych z głośnika? Mikrofonuje,
    > czyli reaguje na zmiany dźwięków w otoczeniu.
    Wiem co to mikrofonowanie, ale to nie to, miałem głośniki odłączone przy
    wyjętej płycie i działo sie to samo.
    Okolice poziomego przelutowałem i nic.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 7. Data: 2011-05-17 17:10:03
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:
    > Okolice poziomego przelutowałem i nic.

    A zasilacz?

  • 8. Data: 2011-05-17 17:19:35
    Od: x <...@...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 19:10:03 Maciek <m...@p...com> napisał(a):

    > A zasilacz?

    Wlasnie. Ja bym sprobowal podmienic ten najwiekszy elektrolit zasilacza -
    typowo 100-150uF/380-400V.

  • 9. Data: 2011-05-17 17:26:30
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 17-05-2011 o 19:19:35 x <...@...pl> napisał(a):

    > Wlasnie. Ja bym sprobowal podmienic ten najwiekszy elektrolit zasilacza
    > - typowo 100-150uF/380-400V.
    Zmieniałem, też nic, zresztą od zasilacza zaczynałem poszukiwania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-05-17 17:39:16

    x <...@...pl> napisał(a):

    > Dnia 17-05-2011 o 19:10:03 Maciek <m...@p...com> napisa=B3(a):

    > Wlasnie. Ja bym sprobowal podmienic ten najwiekszy elektrolit zasilacza =
    > - =
    >
    > typowo 100-150uF/380-400V.

    Wada tego kondensatora mogłaby się przejawić regularnym pionowym przesuwaniem
    zakłócenia - wygięcia, przewężenia, ciemną/jasną poziomą smugą itp,
    spowodowanym różnicą o drobny ułamek herca częstotliwości sieci i
    częstotliwości odchylania poziomowego.