  • Data: 2015-06-03 11:10:26
    Temat: Re: Telefon...
    Od: LordBluzg(R) <s...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-06-03 o 10:25, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup

    > Skad to wiadomo ?

    Ze spacji przed pytajnikiem. Świerzbi Cię ręka zawsze, co? Nie możesz
    się powstrzymać? :)

    Tu masz link:
    http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3886621,surow
    e-prawo-przynosi-efekty-kierowcy-wyraznie-zwolnili-w
    ideo,id,t.html?cookie=1

    > No i ... czy to dlatego ze zwolnili do 50, czy spokojnie mozna podniesc
    > do 70 na terenach zabudowanych, bo zagrozenie powodowali Ci, co jechali
    > ponad 100 :-)

    > Zalezy, ale bezpieczniej byc drugim :-)

    To zalezy czy ktoś lubi być zawsze drugi :)

    > IMO - auto przy 70 i 50 pali podobnie malo.
    > teraz mam vectre diesla - to nawet przy 150 pali malo (w/g komputera).

    Różnica jest taka, ze zwiększa się opór powietrza przy większej
    prędkości (przykł 120 a 90). Na dodatek, rozpędzanie również do większej
    prędkości powoduje większe zużycie paliwa. Dynamiczna jazda w miescie
    (czyli duża akceleracja a później hamowanie) pochłania znaczne ilosci
    paliwa. Nie da się rozpędzić do 70 na odcinku 300m, żeby natychmiast nie
    hamować (światło czerwone) jazda płynna, z prędkością do 50km/h powoduje
    że nie musimy hamowac...bo róznica 3 sekund powoduje zmianę światła na
    zielone. Światła często (większość) są ustawiane do prędkości 50km/h a
    nie do 70.

    Taka jazda daje oszczedność ok 1l/100. Przy 1,5 tys miesięcznie to 15
    litrów paliwa. W roku to 180 litrów, czyli wyjazd na wakacje za darmo :)

    --
    LordBluzg(R)
    Get out of the road if you want to grow old.