eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTe nieszczęsne wideorejestratory w samochodach › Re: Te nieszcz?sne wideorejestratory w samochodach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.lodz.pl
    !news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Te nieszcz?sne wideorejestratory w samochodach
    Date: Wed, 29 Jun 2011 12:49:14 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 52
    Message-ID: <iuf0n8$t8m$1@mx1.internetia.pl>
    References: <iubsu6$1rg$1@cougar.axelspringer.pl>
    <iucg7f$jq6$1@usenet.news.interia.pl> <iucgls$3qe$1@news.onet.pl>
    <iucmvs$tea$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
    <iucq7i$alr$1@news.onet.pl> <iucqtj$dkf$1@news.onet.pl>
    <iuctcl$np3$1@news.onet.pl> <iuctmc$1ai$1@news2.ipartners.pl>
    <iucv56$tvt$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1309345320 29974 77.252.249.9 (29 Jun 2011 11:02:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jun 2011 11:02:00 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iucv56$tvt$1@news.onet.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
    Thunderbird/3.1.11
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2380219
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-06-28 18:23, venioo pisze:
    >> Samoobrony żaden przepis nie nakazuje, a unikania kolizji - tak.
    > Tylko ze nie wiemy jak sytuacja wygladala za nim, moze jakby zahamowal,
    > to istnialo niebezpieczenstwo karambolu :) Wiec cisnac do przodu unikal
    > kolizji z tylu ;)
    Jak już pisałem w drugim wątku - za nami (co widać na dłuższym filmie)
    leciał jeszcze biały dostawczy bus. Xara wyprzedziła busa (dość żwawo),
    ja również wyprzedziłem, a xara zwolniła i przylepiła się do tira
    jadącego ~80km/h (wyprzedzony bus z tyłu jechał szybciej i zbliżał się
    do nas, no obciach - wyprzedzić i zwolnić). Dlatego w momencie "dziwnego
    manewru" xary zatrąbiłem (klakson jest pod kciukiem na kierownicy więc
    naciśnięcie to ułamek sekundy), nim spojrzałem w lusterko (pamiętając że
    tam był gdzieś za nami bus) i zobaczyłem busa zbliżającego się (który
    miał prędkość taką jak moja i zapewne za chwilę by chciał nas wszystkich
    wyprzedzać, zapewnie z wkurwem, że ktoś go wyprzedził i teraz mu
    zwolnił), równocześnie przenosząc nogę na hamulec - to już było za późno.
    Tak jak ktoś tu już pisał - wszystko ładnie się teoretyzuje, można
    analizować z fotela, oglądając film w zwolnionym tempie, i wymyślać "a
    tutaj to lepiej by było skręcić, a tu hamować, a dlaczego on tak
    pojechał" a w praktyce na drodze - widzisz sytuację i spodziewasz się
    dalszego rozwoju, jakiegoś zachowania uczestników ruchu, a nagle ktoś
    robi coś czego się nie spodziewałeś - i trzeba wybierać co robić w
    ułamku sekundy, i wybierać nie w ciemno "zajechał mi, to ja odbiję w
    bok" co skończy się czołówką z niewinnym uczestnikiem, albo spotkaniem z
    drzewem itp, trzeba wymyśleć nowy plan w takiej sytuacji, uwzględniając
    rzeczy na które wcześniej się nie patrzało jadąc (np tutaj zerknięcie w
    lusterko co jedzie za mną, ocena że rów jest pusty bez drzew i betonu).

    Pewnie ci którzy uważają mnie za samobójcę i wysyłaliby mnie na kursy
    defensywności na drodze itd, zdania nie zmienią, ale ja swoje wiem z
    własnego doświadczenia (15 lat za kierownicą, kilkaset tyś km, może już
    milion będzie?). Nie sztuka zrobić szybki unik, który spowoduje dużo
    większe straty/zagrożenie niż to przed czym unikamy. Na drodze (oprócz
    barier energochłonnych) w razie widma kolizji - najlepszym elementem "do
    walenia" są inne samochody, bo konstrukcyjnie są do tego przystosowane,
    by pomimo zderzenia chronić ludzi, w przeciwieństwie do drzew, latarni,
    betonowych elementów, przepustów itp. A gdy trzeba wybierać, to z
    obecnych na drodze samochodów - najlepszym celem do walenia jest
    samochód powodującego sytuację. To oczywiście teoria ogólna, nie do tego
    filmu konkretnie.
    Ale już przerabiałem takie sytuacje, np gdzie auto A na podporządkowanej
    (gwałtownie hamuje bo zagapiło się że jest podporządkowana) dostało
    uderzenie w dupę od B (który już nie wyhamował), i to wszystko wypadło
    nagle tuż przedemnie - i waliłem wprost w nie. Pytanie policji "dlaczego
    pan nie odbił"?- bo odbijając w lewo zrobiłbym zderzenie czołowe z
    ruchem z naprzeciwka, a odbijając w prawo dałbym się przeciąć na
    betonowej latarni.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: