-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.lodz.pl
!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Te nieszcz?sne wideorejestratory w samochodach
Date: Wed, 29 Jun 2011 12:49:14 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 52
Message-ID: <iuf0n8$t8m$1@mx1.internetia.pl>
References: <iubsu6$1rg$1@cougar.axelspringer.pl>
<iucg7f$jq6$1@usenet.news.interia.pl> <iucgls$3qe$1@news.onet.pl>
<iucmvs$tea$1@news.onet.pl> <1...@p...pl>
<iucq7i$alr$1@news.onet.pl> <iucqtj$dkf$1@news.onet.pl>
<iuctcl$np3$1@news.onet.pl> <iuctmc$1ai$1@news2.ipartners.pl>
<iucv56$tvt$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1309345320 29974 77.252.249.9 (29 Jun 2011 11:02:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 29 Jun 2011 11:02:00 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iucv56$tvt$1@news.onet.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2380219
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-06-28 18:23, venioo pisze:
>> Samoobrony żaden przepis nie nakazuje, a unikania kolizji - tak.
> Tylko ze nie wiemy jak sytuacja wygladala za nim, moze jakby zahamowal,
> to istnialo niebezpieczenstwo karambolu :) Wiec cisnac do przodu unikal
> kolizji z tylu ;)
Jak już pisałem w drugim wątku - za nami (co widać na dłuższym filmie)
leciał jeszcze biały dostawczy bus. Xara wyprzedziła busa (dość żwawo),
ja również wyprzedziłem, a xara zwolniła i przylepiła się do tira
jadącego ~80km/h (wyprzedzony bus z tyłu jechał szybciej i zbliżał się
do nas, no obciach - wyprzedzić i zwolnić). Dlatego w momencie "dziwnego
manewru" xary zatrąbiłem (klakson jest pod kciukiem na kierownicy więc
naciśnięcie to ułamek sekundy), nim spojrzałem w lusterko (pamiętając że
tam był gdzieś za nami bus) i zobaczyłem busa zbliżającego się (który
miał prędkość taką jak moja i zapewne za chwilę by chciał nas wszystkich
wyprzedzać, zapewnie z wkurwem, że ktoś go wyprzedził i teraz mu
zwolnił), równocześnie przenosząc nogę na hamulec - to już było za późno.
Tak jak ktoś tu już pisał - wszystko ładnie się teoretyzuje, można
analizować z fotela, oglądając film w zwolnionym tempie, i wymyślać "a
tutaj to lepiej by było skręcić, a tu hamować, a dlaczego on tak
pojechał" a w praktyce na drodze - widzisz sytuację i spodziewasz się
dalszego rozwoju, jakiegoś zachowania uczestników ruchu, a nagle ktoś
robi coś czego się nie spodziewałeś - i trzeba wybierać co robić w
ułamku sekundy, i wybierać nie w ciemno "zajechał mi, to ja odbiję w
bok" co skończy się czołówką z niewinnym uczestnikiem, albo spotkaniem z
drzewem itp, trzeba wymyśleć nowy plan w takiej sytuacji, uwzględniając
rzeczy na które wcześniej się nie patrzało jadąc (np tutaj zerknięcie w
lusterko co jedzie za mną, ocena że rów jest pusty bez drzew i betonu).
Pewnie ci którzy uważają mnie za samobójcę i wysyłaliby mnie na kursy
defensywności na drodze itd, zdania nie zmienią, ale ja swoje wiem z
własnego doświadczenia (15 lat za kierownicą, kilkaset tyś km, może już
milion będzie?). Nie sztuka zrobić szybki unik, który spowoduje dużo
większe straty/zagrożenie niż to przed czym unikamy. Na drodze (oprócz
barier energochłonnych) w razie widma kolizji - najlepszym elementem "do
walenia" są inne samochody, bo konstrukcyjnie są do tego przystosowane,
by pomimo zderzenia chronić ludzi, w przeciwieństwie do drzew, latarni,
betonowych elementów, przepustów itp. A gdy trzeba wybierać, to z
obecnych na drodze samochodów - najlepszym celem do walenia jest
samochód powodującego sytuację. To oczywiście teoria ogólna, nie do tego
filmu konkretnie.
Ale już przerabiałem takie sytuacje, np gdzie auto A na podporządkowanej
(gwałtownie hamuje bo zagapiło się że jest podporządkowana) dostało
uderzenie w dupę od B (który już nie wyhamował), i to wszystko wypadło
nagle tuż przedemnie - i waliłem wprost w nie. Pytanie policji "dlaczego
pan nie odbił"?- bo odbijając w lewo zrobiłbym zderzenie czołowe z
ruchem z naprzeciwka, a odbijając w prawo dałbym się przeciąć na
betonowej latarni.
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 29.06.11 13:08 DoQ
- 29.06.11 13:59 venioo
- 29.06.11 14:21 venioo
- 29.06.11 14:17 DoQ
- 29.06.11 14:18 RoMan Mandziejewicz
- 29.06.11 15:02 venioo
- 29.06.11 15:02 venioo
- 29.06.11 15:08 RoMan Mandziejewicz
- 29.06.11 15:16 venioo
- 29.06.11 15:28 DoQ
- 29.06.11 17:24 m0rszczuk
- 29.06.11 18:42 RoMan Mandziejewicz
- 29.06.11 18:34 venioo
- 29.06.11 19:03 Tom N
- 29.06.11 19:06 m0rszczuk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=