  • 31. Data: 2009-11-04 12:09:03
    Temat: Re: Tanie skanerki negatywów
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 07:55:03 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > To jest skaner o generacje starszy. Kosztowal jakies koszmarne pieniadze.
    > Na szczescie go nie kupilem - chwile pozniej wyszedl LS2000, kosztowal
    > ze 3x mniej i byl 10x lepszy :)

    to skoro już - mógłbyś zrobić listę starych skanerów które polecasz do
    domowej zabawy?
    Załóżmy, że mam sprzęt w który mogę włożyć kartę SCSI

    Miła byłaby jakość powiedzmy chociaż na poziomie Canona A40, możlwość
    automatyzacji skanów to już pełnia szczęścia.

    Mam kilkaset negatywów które chciałbym zdigitalizować i wrzucić na HD/DVD,
    zbankrutowałbym zlecając skany tego, zwłaszcza, że nie wszystkie klatki
    będą skanował, mam parę tysięcy fotek telefonów sprzed lat które już nikogo
    nie intesują...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2009-11-04 12:23:01
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > to skoro już - mógłbyś zrobić listę starych skanerów które polecasz do
    > domowej zabawy?

    Nikon LS5000. Mozna uzywac w domu :)

> [...]
    > automatyzacji skanów to już pełnia szczęścia.
    > Mam kilkaset negatywów które chciałbym zdigitalizować i wrzucić na HD/DVD,

    4zl za rolke to za drogo? Ile zarabiasz na godzine?
    Cos pitolisz :)

  • 33. Data: 2009-11-04 12:29:45
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > to skoro już - mógłbyś zrobić listę starych skanerów które polecasz do
    > domowej zabawy?

    Tu http://skano.pl/ masz mozliwosc zeskanowania filmow za darmo
    o ile wystarczy Ci rozdzielczosc ekranowa ;)

  • 34. Data: 2009-11-04 12:33:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marek pisze:

    > [...]
    > Możesz rozwinąć "usuwaniem rys poprzez odpowiednie oświetlenie"?

    Niestety nie, ale przykład był porażający. To samo zdjęcie, na którym
    było widać sporo drobnych rys (jak to na starym negatywie) i po zmianie
    oświetlenia znikły wszystkie :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 35. Data: 2009-11-04 12:36:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 13:23:01 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > 4zl za rolke to za drogo? Ile zarabiasz na godzine?
    > Cos pitolisz :)

    razy kilkaset filmów, z których później może w porywach wybiorę 25% fotek?

    Przy dwustu filmach mamy już 800 zł, za 1/4 tego kupię wciąż sprawny
    skaner, z resztą sobie poradzę, liczę że nie wszystko zapomniałem od czasów
    jak robiłem w dtp.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 36. Data: 2009-11-04 12:39:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Przy dwustu filmach mamy już 800 zł, za 1/4 tego kupię wciąż sprawny
    > skaner, z resztą sobie poradzę, liczę że nie wszystko zapomniałem od

    Pytalem ile zarabiasz na godzine...

  • 37. Data: 2009-11-04 12:47:57
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 13:39:51 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Pytalem ile zarabiasz na godzine...

    To nie ma nic do rzeczy - od pewnego czasu fotografia jest znów wyłącznie
    moim hobby.
    Hobby polega na tym, że człowiek coś robi dla własnej przyjemności a nie
    dlatego, żeby to było tańsze.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 38. Data: 2009-11-04 12:56:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    > moim hobby.
    > Hobby polega na tym, że człowiek coś robi dla własnej przyjemności a nie

    O właśnie!. Mnie bardzo odstresowuje cięcie i ramkowanie slajdów. :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 39. Data: 2009-11-04 13:15:16
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > moim hobby.
    > Hobby polega na tym, że człowiek coś robi dla własnej przyjemności a nie

    Ma znaczenie. Skanowanie wlasnych filmow jest strasznie zabawne.
    Przez pierwszych kilka rolek ;) Pozniej szybko dochodzi sie do wniosku
    ze lepiej oddac je jakiemus frajerowi kasujacemu po 3.99zl za rolke...

  • 40. Data: 2009-11-04 13:23:37
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 4 Nov 2009 14:15:16 +0100, Jakub Jewuła napisał(a):

    > Ma znaczenie. Skanowanie wlasnych filmow jest strasznie zabawne.
    > Przez pierwszych kilka rolek ;) Pozniej szybko dochodzi sie do wniosku
    > ze lepiej oddac je jakiemus frajerowi kasujacemu po 3.99zl za rolke...

    Mimo wszystko kwota za taką ilość rolek nie jest na końcu zabawna.
    Zwłaszcza jak LS-30 kosztuje w okolicach 200 zł
    A być moze wystarczy przystawka za 80 zł

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel