    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sat, 27 Jul 2013 19:52:59 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Tani aparat do zdjec sportowych dla nastolatki

    On Sat, 27 Jul 2013, Krzysztof Halasa wrote:

    > Byłoby to dziwne, i osobiście się z takim czymś nie spotkałem, nawet
    > w starych aparatach.

    Bo w "starych" na ogół było zrobione mniej oszczędnościowo :)
    One po prostu były droższe lub znacznie droższe, więc mniej się
    przejmowano wydaniem 10 dodatkowych dolarów na mechanikę.

    > Sama migawka w kompakcie bez trudu zrobi 10
    > zdjęć/sekundę (inną sprawą może być jej żywotność). Tak w ogóle to są
    > także "migawki elektroniczne".

    Czy Ty implikujesz, że *każdy* kompakt ma (wyłącznie) migawkę
    elektroniczną?

    IMO należy oczekiwać, że co najmniej wszystkie kompakty "firmowe"
    ze średniej półki (gdzieś ponad 500zł, może ponad 1000zł)
    mają migawkę centralną mechaniczną (być może przysłonomigawkę,
    co jest bez znaczenia dla jej skuteczności), i dopiero poniżej
    czasów 1/500 "przycinają" ekspozycję elektronicznie, co
    nadal nie umniejsza zalety głównej migawki mechanicznej :)

    Kto ma jakiś "mocno współczesny" kompakt i zechce zapodać,
    czy widać działanie migawki mechanicznej?
    (przez porównanie obrazu na zdjęciu i na filmie, z tym
    samym kadrem zawierającym "punktowe światła" rzecz jasna).

    > Faktem jest że to może być tak że jest "10 zdjęć/sekundę" do 3 zdjęcia
    > włącznie, a później jest to ograniczone szybkością zapisu

    A to zupełnie osobna sprawa i tu nie oponuję :)

    pzdr, Gotfryd