  • Data: 2013-07-26 03:07:14
    Temat: Re: Tani aparat do zdjec sportowych dla nastolatki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz" <t...@g...com> wrote:

> [...]
    0VhSLI06400.JPG

    > Sprawdzilem, ten aparat ma w menu do wyboru trzy tryby nasycenia
    > kolorow:
    > standardowy
    > jaskrawy
    > realistyczny
    > Byc moze ten przyklad robiony byl w trybie jaskrawym?

    Tzw. triplefacepalm... Czuję, że zaczyna mi brakować tlenu... :)
    Chciałem pomóc, a widzę tekst miesiąca...

    Mała wskazówka naprowadzająca o czym w ogóle mówiłem: uśredniony
    szum jest średnio szary, dlatego zaszumione zdjęcia tracą kontrast i
    saturację. Producenci, chcąc ukryć ten fakt, w procedurze odszumiania
    podbijają kontrast i saturację. Ale z g... bata nie ukręcisz, dlatego
    wyraziłem wątpliwość, czy podbite kolory nie straciły już co najmniej
    jednej składowej / jednego kanału, w efekcie czego podbicie saturacji
    wygenerowało te kiczowate kolorki, które już teraz nie wyglądają
    najlepiej, a po dłuższym czasie mogą wręcz odrzucać.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]