    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tamron 17-50 czy 28-75 2.8?
    Date: Fri, 23 Jan 2009 10:50:00 +0100
    Sender: j...@b...neoplus.adsl.tpnet.pl

    de Fresz pisze:
    > Większa od czego?

    Od ff. Naturalnie skrót myślowy. Nie chce mi się tłumaczyć całej ścieżki
    rozumowania, co tydzień o tym wątek :)

    > A bo Ty to dziwny jesteś ;-) Zresztą - czy jesteś prekonany, że
    > przykładowy 17-50 będzie aż tak odstawał?

    Będzie, bo nie robi się takich zdjęć poniżej ogniskowej standardowej ze
    względu na zaburzenia perspektywy (oczywiście poza szczególnymi
    wypadkami), za to często robi się lekkim tele, bo tak jest ładniej.

    > Domyślam się, że mogą znaleźć się zastosowania, gdzie ten akurat zakres
    > będzie się sprawdzał dobrze, ale IMHO nie jest to nic uniwersalnego,
    > użytecznego jako "carry arround" dla amatora.

    No nie wiem - pstrykam ostatnio takich zdjęć sporo i zwykle używam
    rzeczywistej 35-60mm (czyli 56-96 eq.), zwykle przy f11. Mniejsza
    przysłona powoduje protesty u wycinaczy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl