  • 11. Data: 2011-09-20 16:27:49
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    news:j5aav6$699$1@news.onet.pl...
    > ax wrote:
    ...................>
    > a wiesz ze wielu twierdzi że nauka zasad tępi umysł?
    ...może uogólniając - wszelka nauka tępi umysł?...
    Pozdrawiam R.

  • 12. Data: 2011-09-20 16:34:30
    Od: "ax" <k...@o...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > On 20/09/2011 16:04, ax wrote:
    ...........................>

> [...]
    > dwa raz tyle, co polskie 10-latki. Japonii, w której popkultura pełna jest
    > małoletnich dziewczynek w przykrótkich spodenkach porywanych przez
    > różowo-seledynowe roboto-potwory z mackami wielkości wieży transmisyjnej TVP.
    >
    > Twórcze - może i tak (choć po 100 takim komiksie można mieć wątpliwości).
    > Dobrze skomponowane - na swój sposób tak. Wynikające wyłącznie z nacisku na
    > edukację dzieci w zakresie plastyki? Trudno powiedzieć, bo te same dzieci tulą
    > się w wieku 30-lat do różowych poduszek przedstawiających ich wyśnione

    ... wystarczy zobaczyć współczesną sztukę japońską i jej rolę w tym co się
    aktualnie dzieje na świecie, aby sobie odpowiedzieć. Pozdrawiam R.

  • 13. Data: 2011-09-20 16:44:57
    Od: Jakub Roguski <a...@s...maila.pl>

    W dniu 2011-09-20 4:40, kamil pisze:

    > No ale to źle, dobrze, czy "za komuny było lepiej", bo trudno
    > wywnioskować stanowisko z tej wypowiedzi?
    [...]

    Ani źle, ani dobrze. Po prostu tak jest.

    Jakub
    =====================
    Jakub Roguski
    http://www.roguski.eu

  • 14. Data: 2011-09-20 17:30:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ax wrote:
    > ...................>
    > ...może uogólniając - wszelka nauka tępi umysł?...

    nie każda...

    ale nauczanie prawidłowego robienia sztuki tępi umysł, potwierdza to wiele
    osób które miały okazję studiowac na uczelniach artystycznych, nauczanie
    miało na celu wykucie "artysty" na obraz wyobrażony przez nauczyciela.

    bliżej szkoły... pamiętam panią od plastyki która wstawiała pały za
    brzydkie rysunki piątki dostawały dzieci którym obrazek namalował ktoś inny.

    W szkole średniej miałem nauczycielkę muzyki która miała zajoba na punkcie
    Szymanowskiego i usiłowała nas mordować góralszczyzną co lekcja.

    Nauka sztuki powinna polegać wzmacnianiu tego co siedzi w dziecku a nie
    ociosywaniu wg własnego wyobrażenia o tym jak powinno sie coś robić.

  • 15. Data: 2011-09-20 19:31:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-20 13:49, Marx pisze:
    > a średniowieczu wcale fotografii nie mieli, i co z tego?

    Trochę żal :)

    --
    pozdrawia Adam
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 16. Data: 2011-09-20 19:34:57
    Od: "ax" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > Nauka sztuki powinna polegać wzmacnianiu tego co siedzi w dziecku a nie
    > ociosywaniu wg własnego wyobrażenia o tym jak powinno sie coś robić.
    ...miałem kontakt ze szkolnictwem artystycznym jako student i nie tylko. Tym sie
    rózni dobry pedagog (nie artysta), ze potrafi pomóc wydobyć to "coś" z siebie
    (zakładając, że ktoś to ma). Właśnie, przez kontakt z innymi studentami w
    pracowni, obserwując różne postawy, różny sposób widzenia - najwięcej się uczy.
    Pedagog jest tylko do pomocy w znalezieniu siebie, w przełamaniu lęku przed
    włożoną pracą, pokazaniu warsztatu, nie w podawaniu gotowych recept. Znakomity
    artysta niekoniecznie jest dobrym pedagogiem i odwrotnie. jeśli ktoś chce coś w
    tej branży osiągnąć pracując codziennie 8 godz. to niech lepiej zmieni zawód lub
    pójdzie na byle jaki etat. Ale to już nie na temat tej grupy. Ukończenie ASP lub
    Filmówki jeszcze nikomu nie zaszkodziło (zakładając, że ktoś pracuje a nie się
    obija udając, że coś robi). Zrobiło się OT.
    Pozdrawiam R.

  • 17. Data: 2011-09-21 06:26:07
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 21:31:22 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Trochę żal :)

    A mi nie - zaraz by się znalazło stado histeryków badających owalność
    guzików u kaftanów sarmackiej szlachty. ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 18. Data: 2011-09-21 07:22:17
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 20 Sep 2011 16:06:11 +0200, Jakub Roguski napisał(a):

    > W większości tak. Mało było ludzi przypadkowych, którzy przypadkiem
    > dostali aparat i przypadkiem robili zdjęcia, a materiały były trudno
    > dostępne, drogie i często bardzo trudne w zastosowaniu (jak choćby mokre
    > płyty). Dlatego zdjęcia robili tylko ci, którzy dobrze wiedzieli że
    > chcą,, wiedzieli jak i dlaczego - i właśnie dlatego w XIX wieku były
    > robione głównie fotografie, a raczej rzadko zdjęcia.

    Pozwolę sobie się nie zgodzić.
    Fotografowali wówczas głównie ludzie, których na to było stać, za czym --
    arystokracja to błękitna krew, ale niekoniecznie talent -- nie zawsze
    szły zdolności plastyczne (podobnie jest i dziś).

    Natomiast dzisiejsze ochy-i-achy nad starymi zdjęciami biorą się z tego,
    że owe obrazki są tak *inne* od dzisiejszych, że już przez to budzą
    zaciekawienie, zdumienie -- a więc i podziw.

    Owszem, zgodzę się, że upierdliwość ówczesnego robienia zdjęć mogła być
    na tyle duża, że jednak się ludzie nieco bardziej wymóżdżali przed
    machnięciem dekielkiem wokół obiektywu. Można się jednak też zastanawiać:
    ile zrobionych przez nich zdjęć była tak beznadziejna, że tafla od razu
    szła do wiadra z emulsją -- co dziś pozwala na ryzykowną tezę, że wtedy
    to było...

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 19. Data: 2011-09-21 07:37:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-09-21 08:26, Henry(k) pisze:

    > A mi nie - zaraz by się znalazło stado histeryków badających owalność
    > guzików u kaftanów sarmackiej szlachty. ;-)

    Jedno jest pewne: przy tym zalewie zdjęć coraz mniej ludzie chcą je
    oglądać, a właściwie powstał nowy sposób oglądania: rzut okiem. Ku
    rozpaczy coraz większej grupy zdjęcia jakoś tam świadomie robiących.
    Sam się zresztą łapię na tym, że wszelkie widoczki (od małopolskich po
    nigeryjskie) traktuję właśnie rzucając okiem. Ale pstrykam sobie nadal,
    z pełną świadomością, że coraz częściej to mieszanie kijem Wisły.
    Kiedyś, pewnie od razu jak zniknę, zniknie i ten cały zbiór pstryków.
    Zresztą, tak rzadko tam zaglądam, że właściwie tego nie ma. Rzekłbym, że
    to tylko jeszcze jedna bezproduktywna forma tracenia czasu :)

    --
    pozdrawia Adam
    /to bardzo intuicyjne, choć mocno zagmatwane/

  • 20. Data: 2011-09-21 07:46:56
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał(a):

    >A mi nie - zaraz by się znalazło stado histeryków badających owalność
    >guzików u kaftanów sarmackiej szlachty. ;-)
    >
    >Pozdrawiam,
    > Henry

    Mysle, ze zysk ze zdjec zrobionych z miejsca na wzniesieniu, gdze stal
    Jagiello podczas bitwy pod Grunwaldem bylby tak duzy, ze nawet
    owalnosc guzikow w spodniach walczacych nie przycmilaby
    pozytecznosci tych ujec.