eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaTaka tam refleksja...Re: Taka tam refleksja...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kamil <k...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Taka tam refleksja...
    Date: Tue, 20 Sep 2011 16:10:34 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 43
    Message-ID: <j5aadb$8ns$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j59ehv$dd0$1@news.onet.pl> <j59f7q$efe$1@node2.news.atman.pl>
    <p...@r...org> <j5a6kj$75r$1@node2.news.atman.pl>
    <j5a8kp$3nh$1@inews.gazeta.pl> <j5aa0m$n6q$1@newsread1.aster.pl>
    NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1316531435 8956 194.80.173.254 (20 Sep 2011 15:10:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 20 Sep 2011 15:10:35 +0000 (UTC)
    X-User: radnor
    In-Reply-To: <j5aa0m$n6q$1@newsread1.aster.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:6.0.2) Gecko/20110902 Thunderbird/6.0.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:883293
    [ ukryj nagłówki ]

    On 20/09/2011 16:04, ax wrote:

    >>
    >
    > ....może problem tkwi głębiej. Zmiana edukacji plastycznej w szkołach -
    > od podstawówki do ... Wcześniej uczono nie tylko wiedzy o sztuce, ale
    > podstaw kompozycji, używania koloru, rysunku itd. Zatrudnianie osób po
    > kilkutygodniowych, przyuczających kursach pedagogicznych a nie
    > zawodowców (art. plastyków ze specjalnością pedagogiczną). Miałem
    > kontakt z Koreańczykami, Japończykami. Od małego plastyka prowadzona
    > jest na wysokim poziomie (dla Polaka - ultrawysokim) Dzieci tych nacji
    > biorą dodatkowe lekcje, aby nie zostać w tyle w stosunku do rówieśników
    > w swoich krajach. Plastyka jest traktowana jako coś, co znacznie
    > przyspiesza rozwój intelektualny dziecka. Dziecko w ten sposób
    > prowadzone, nie ma problemów z kompozycją, rozwijane jest twórcze
    > podejście do rzeczywistości.


    Wchodzimy tutaj w dość ciekawą sferę "to powinno być nauczane", w której
    można polemizować "ale po co to komu"?


    Podajesz przykłady krajów dość specyficznych. Japonii (którą pod wieloma
    względami podziwiam, głównie za poszanowanie własności i umiejętność
    współpracy z resztą społeczeństwa), gdzie dzieci od małego spędzają w
    szkołach dwa raz tyle, co polskie 10-latki. Japonii, w której popkultura
    pełna jest małoletnich dziewczynek w przykrótkich spodenkach porywanych
    przez różowo-seledynowe roboto-potwory z mackami wielkości wieży
    transmisyjnej TVP.

    Twórcze - może i tak (choć po 100 takim komiksie można mieć
    wątpliwości). Dobrze skomponowane - na swój sposób tak. Wynikające
    wyłącznie z nacisku na edukację dzieci w zakresie plastyki? Trudno
    powiedzieć, bo te same dzieci tulą się w wieku 30-lat do różowych
    poduszek przedstawiających ich wyśnione panienki z anime.



    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: