  • Data: 2011-09-21 09:10:45
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: Sebastian <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-21 09:37, Janko Muzykant pisze:
    > Jedno jest pewne: przy tym zalewie zdjęć coraz mniej ludzie chcą je
    > oglądać, a właściwie powstał nowy sposób oglądania: rzut okiem. Ku
    > rozpaczy coraz większej grupy zdjęcia jakoś tam świadomie robiących.

    To jedna strona medalu. Druga jest taka, że skoro dużo więcej ludzi robi
    zdjęcia to potencjalnych amatorów dobrej fotografii będzie więcej. W XIX
    wieku poprawne technicznie zdjęcie o w miarę ciekawej kompozycji budziło
    zainteresowanie i podziw. Między innymi dlatego, że oglądający sami nie
    mogli/potrafili zrobić podobnego.

    Ja myślę, że teraz ludzi potrafiących docenić dobrą fotografię jest
    więcej. Tyle, że takich fotografii też jest więcej. Dodatkowo nie można
    już liczyć na zachwyty ludzi dla których jedynym kryterium przy ocenie
    zdjęcia jest ostrość i oczojebne kolory.

    Mniej ludzi chcę oglądać zdjęcia bo przestało to interesować ludzi,
    którzy i tak niewiele na nich widzieli.

    Sebastian