  • Data: 2011-09-20 17:30:23
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ax wrote:
    > ...................>
    > ...może uogólniając - wszelka nauka tępi umysł?...

    nie każda...

    ale nauczanie prawidłowego robienia sztuki tępi umysł, potwierdza to wiele
    osób które miały okazję studiowac na uczelniach artystycznych, nauczanie
    miało na celu wykucie "artysty" na obraz wyobrażony przez nauczyciela.

    bliżej szkoły... pamiętam panią od plastyki która wstawiała pały za
    brzydkie rysunki piątki dostawały dzieci którym obrazek namalował ktoś inny.

    W szkole średniej miałem nauczycielkę muzyki która miała zajoba na punkcie
    Szymanowskiego i usiłowała nas mordować góralszczyzną co lekcja.

    Nauka sztuki powinna polegać wzmacnianiu tego co siedzi w dziecku a nie
    ociosywaniu wg własnego wyobrażenia o tym jak powinno sie coś robić.