  • Data: 2011-09-20 19:34:57
    Temat: Re: Taka tam refleksja...
    Od: "ax" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:j5aijk$60s$1@news.onet.pl...

    > nie każda...
    >
    > ale nauczanie prawidłowego robienia sztuki tępi umysł, potwierdza to wiele
    > osób które miały okazję studiowac na uczelniach artystycznych, nauczanie miało
    > na celu wykucie "artysty" na obraz wyobrażony przez nauczyciela.
    >
    > bliżej szkoły... pamiętam panią od plastyki która wstawiała pały za brzydkie
    > rysunki piątki dostawały dzieci którym obrazek namalował ktoś inny.
    >
    > W szkole średniej miałem nauczycielkę muzyki która miała zajoba na punkcie
    > Szymanowskiego i usiłowała nas mordować góralszczyzną co lekcja.

> [...]
    ...miałem kontakt ze szkolnictwem artystycznym jako student i nie tylko. Tym sie
    rózni dobry pedagog (nie artysta), ze potrafi pomóc wydobyć to "coś" z siebie
    (zakładając, że ktoś to ma). Właśnie, przez kontakt z innymi studentami w
    pracowni, obserwując różne postawy, różny sposób widzenia - najwięcej się uczy.
    Pedagog jest tylko do pomocy w znalezieniu siebie, w przełamaniu lęku przed
    włożoną pracą, pokazaniu warsztatu, nie w podawaniu gotowych recept. Znakomity
    artysta niekoniecznie jest dobrym pedagogiem i odwrotnie. jeśli ktoś chce coś w
    tej branży osiągnąć pracując codziennie 8 godz. to niech lepiej zmieni zawód lub
    pójdzie na byle jaki etat. Ale to już nie na temat tej grupy. Ukończenie ASP lub
    Filmówki jeszcze nikomu nie zaszkodziło (zakładając, że ktoś pracuje a nie się
    obija udając, że coś robi). Zrobiło się OT.
    Pozdrawiam R.