  • Data: 2021-11-12 16:29:12
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.11.2021 o 16:12, J.F. pisze:

    > Chyba nawet mniej - bo zakladaja, ze pada jakies 1300W/m2.

    Chyba na ISS;)

    > Sa tez lepsze ogniwa, 30%, ale ... zapewne drogie, kosmicznie drogie :-)

    > Zalezy. Ile to jedno Porsche wymaga do ladowania? 350kW ?

    E no spoko - wystarczy miasteczko wyłączyć i można nawet dwa podładować:P

    > Piszesz o osiedlu czy tej farmie/elektrowni?

    O jednym i drugim. Osiedle twierdzi że ma 10WP i ma 45 ha. Nasi piszą,
    że na nasze 10MWp potrzebują 22ha. Czyli wychodzi, że albo w tym osiedlu
    mają połowę powierzchni pod solarami (a widać że nie) albo ktoś coś
    kręci. Uprzedzając 10MWp to ta sama elektrownia u nas i w dubaju;) Ot
    chłyt materkingowy:P

    > Stac ich na baterie.

    Stać jak inwestor da. Pisałem już że w polsce szukali inwestora? Gdzieś
    pod grujcem chcieli coś takiego budować tylko daj im kasę i już biegną.
    Sczegółów nie podam, bo nie bardzo mogę, ale to było dość zabawne -
    zapytali ile jest rocznie w polsce 1kWp, uszłyszeli to sławne 10%,
    zmarszczyli brwi i stwierdzili że da radę;) A z tymi teslami to wyszło,
    że co prawda jak słoneczko świeci to właściciele tesli razem z nimi w
    robocie, no ale jak w biurze podładują to jeszcze do tego miasteczka
    przywiozą. Cyrk na kółkach - dosłownie;) Z miasteczka chyba nici bo
    potencjali inwestorzy na to spotkanie zabrali ze sobą jakiś specy od
    energetyki i inżynierów i nie słyszałem żeby pod grójcem coś kopali:P

    --
    Shrek