  • Data: 2021-11-14 19:56:44
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:61914673$0$527$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 14.11.2021 o 17:12, J.F. pisze:

    >NIe ma siły - mysi być mniej niż w kosmosie.

    Ale nie tak duzo, bo by sie nam atmosfera zagotowala :-)

    >To w dubaju. Piszą na stronie że mają 10MWp.

    Ale jakies stronie?
    RoMan podal tylko lokalizacje w GM,
    https://www.thesustainablecity.ae/

    to ?

    ale ja tam danych nie widze.

    _Maktoum_Solar_Park

    >Łatwo porównać - tu mają 45ha i 10MWp - czyli na oko to samo (jeśli
    >sięo rząd wielkości nie pomyliłem. Tylko że w tym osiedlu widać na
    >oko, że co najmniej 1/5 przestrzeni jest bez ogniw. IMHO odrynarnie
    >kłamią:P

    Biorac pod uwage, ze ogniwo ma blizej 200W/m2, to niekoniecznie.

    >No właśnie chyba już nie skoro inwestorów po krajach trzeciego świata
    >szukają;)

    Moze szukaja dotacji krajow trzeciego swiata, a sami inwestuja w cos
    lepszego :-)

    >Nie - oni tłumaczyli że te tesle to będą za akusy do tego osiedla
    >robiły;) No i rzeczywiście - będą przywozili prąd z zewnątrz;)

    Tak, tylko sam wiesz - osiedle w poludnie oddaje nadmiar energii do
    sieci,
    a pare km dalej "w robocie" samochody sie laduja pradem z sieci ...
    I elektrownia niepotrzebna.

    J.

    --
    Shrek