  • Data: 2021-11-13 12:06:11
    Temat: Re: Taka ciekawostka
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 5 Nov 2021 15:56:18 +0000, K

    > W skrocie produkcja XC40 powoduje 70% wiekszy slad weglowy niz wersja
    > benzynowa i musi przejechac 70tys mil (112kkm) aby byc mniej szkodliwym
    > niz benzyniak.

    W skrócie, to (znowu) metodologia tego wyliczenia jest wadliwa, ponieważ
    nie uwzględniono śladu węglowego dla wydobycia, produkcji i transportu
    paliwa, a także uwzględniono do jego zużycia średnią z danych
    homologacyjnych, które jak powszechnie wiadomo nijak się mają do realnego
    zużycia.

    > albo jak bedzie wygladala pojemnosc baterii po 100kkm?

    Mam 141tkm w PHEV, pojemność 95% mimo cyklicznego ładowania do 100% średnio
    dwa razy dziennie czyli w ostatnie 3 lata 2200 cykli ładowania.

    > Tylko dizel!

    Tylko dla głópków wioskowych. ;P

    --
    Pozdor