    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Tablet - FAT, FAT32
    Date: Sat, 24 Aug 2013 04:01:52 +0200

    "animka" kv8vvn$ddu$...@n...news.atman.pl

    > Nie rozróżniam systemu plików. Musiałabym zajrzeć do informacji o dyskach, ale ja
    mam tylko w NTFS i o tym wiem.

    NTFS i FAT to nazwy dyskowych systemów plików.
    (NTFS to New Technology File System)

    Zapis dyskowy ma się nijak do tego, co ślesz drutami USB i podobnymi.
    (w tych drutach nie ma ani NTFS, ani FAT, choć czasami płynie w nich
    informacja potrzebna do korzystania z dyskowych systemów plików)

    Zadaniem systemów operacyjnych jest poprawne interpretowanie zapisów
    dyskowych -- tabletowy Android potrafi pisać i czytać na FAT, zaś
    komputerowy Windows (NT i wyższy) potrafi pisać i czytać zarówno na
    FAT, jak i na NTFS, ale nawet gdyby FAT był dla niego systemem zapisu
    obcym, nie miałabyś problemu, gdyż nie łączysz dysków bezpośrednio ze
    sobą, ale łączysz je ze sobą za pośrednictwem systemów operacyjnych,
    które potrafią ze sobą porozumiewać się.

    Podobnie nie masz problemu z dostępem do stron WWW, choć niekoniecznie
    są one zapisane na dyskach serwerów w plikowych systemach, które potrafi
    obsłużyć Twój komputer czy Twój tablet -- Twoje urządzenia nie obsługują
    tych zapisów na tym poziomie, na którym ważny jest system plików.

    Nie możesz tabletem obsługiwać bezpośrednio partycji innych niż FAT,
    ale możesz przesyłać informację pomiędzy NTFS i FAT za pomocą systemów
    operacyjnych, czyli możesz połączyć tablet z komputerem -- za pomocą
    USB, WiFi, bądź BT.

    Do łączności via WiFi polecam tę aplikację:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.do
    mobile.ftpshare&hl=pl

    Jest to serwer FTP -- bardzo mały (u mnie zajmuje 24 kB
    na ,,dysku'' smartfonu) i lekki (nie obciąża procesora)
    a zarazem stabilny.

    Są aplikacje podobne, pozwalające ponoć także na łączenie tabletu
    czy smartfonu z komputerem poprzez 3G (a Ty chyba używasz Aero2)
    ale ich nie używałem.

    Tak możesz:

    [NTFS]<---system_operacyjny_Windows--->USB/WiFi/BT<-
    --system_operacyjny_Android--->[FAT]

    Android (rozumiejący zapis tylko na FAT) nie musi obsługiwać
    zapisu na NTFS, gdyż nie łączy się bezpośrednio z dyskiem
    komputera, ale łączy się z nim za pośrednictwem interfejsów
    (USB, WiFi bądź BT) oraz systemu operacyjnego komputera.

    Tak raczej ;) nie możesz:

    [NTFS]<---USB/WiFi/BT<---system_operacyjny_Android--
    ->[FAT]

    W szczególności raczej ;) nie odczytasz w tablecie karty pamięci
    zapisanej komputerem pracującym pod Windows i piszącym na NTFS,
    choć karta ta pasuje wymiarami :) i do tabletu z Androidem,
    i do komputera z Windows. Możesz natomiast tym komputerem
    (z Windows) zapisać kartę w systemie FAT, który będzie
    zrozumiały także dla tabletu. (tabletu, telewizora,
    odtwarzacza MP#, aparatu fotograficznego...)

    -=-

    Czy teraz już wszystko jasne?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'