    Date: Thu, 13 Jan 2011 13:10:45 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD

    On 2011-01-13 12:46, kamil wrote:

    > Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie
    > samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz
    > stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym
    > rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

    Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
    jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
    a ceny nowych komponentów wysokie..

    W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...

    No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
    3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
    wspomagania z E34 (seria 5)...
    Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
    zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
    Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
    wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

    To co jest piękne to zamienność elementów między różnymi modelami... to
    jak klocki lego...

    > RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego
    > Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to
    > najlepsze rozwiazanie.

    Zgadzam się. RWD dla kierowcy "entuzjasty" motoryzacji, który może
    poświęcić nieco czasu na doskonalenie techniki...

    > A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej
    > cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza
    > Zenita. :)

    Ano... :-) To nie samochód jeździ i nie aparat zdjęcia robi, lecz.... :-)

    > Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    > skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    > legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

    Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)

    Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
    :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

    > Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)

    Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
    dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
    ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
    czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
    wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
    + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
    modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
    zawieszenia...

    A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
    kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik