  • Data: 2011-01-13 14:28:09
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:

    > ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
    > RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową.

    Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
    Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)

    Mała popularność wynika z tego, że wybierając samochód do rajdów,
    wybiera się taki którym da się coś osiągnąć. Dlatego klasy są
    zdominowane zazwyczaj przez kilka najszybszych aut.
    Nikt nie chce pakować pieniędzy w przygotowanie samochodu którym będzie
    gonił gdzieś z tyłu.

    Tłumaczenie braku wyników, małą popularnością samochodu to błąd.
    Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
    To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
    spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
    tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.

    > Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
    > generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
    > drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,

    No taki sport, że samochód musi spełniać wymagania. Jak goście poorali
    wzmocnienia w drzwiach, no to sorry - za takie rzeczy wylatuje się nawet
    z KJS-ów.

    > to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.

    Jakie znowu AWD? W Pucharze?

    > http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228

    > Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
    > ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...

    Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
    sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały wynik.
    Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
    Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
    podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
    jaki samochód jest szybszy.

    Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
    nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
    Swift czy Lancer to by było nadużycie :)

    Jak chcesz więcej takich wyników, to znajdziesz.
    Chociażby niedawna, jeszcze większa niespodzianka jaką zrobił Virnik na
    AFAIR Dolnośląskim gdzie w swoim M Power punktował w generalce.
    Co prawda Bębenka w jego FWD 1.6 nie dogonił, ale i tak była to niemała
    sensacja że takim autem można osiągnąć taki rezultat.