-
Data: 2011-01-13 17:08:34
Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2011-01-13 14:28, Tomasz Pyra wrote:
> W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:
>
>>> No właśnie pooglądaj wyniki.
>>> Na luźnych nawierzchniach wygrywa AWD, na suchym asfalcie FWD, a RWD
>>> nigdzie nie wygrywa.
>>
>> ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
>> RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową.
>
> Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
> E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.
Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.
Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
czyli nadają się do rajdów.
Natomiast takich właśnie hot-hatchów FWD jest na pęczki...
120si będzie pewnie najbliżej.. o ile się pojawi...
http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=12546
> Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)
Fundujesz ? ;-)
> Mała popularność wynika z tego, że wybierając samochód do rajdów,
> wybiera się taki którym da się coś osiągnąć. Dlatego klasy są
> zdominowane zazwyczaj przez kilka najszybszych aut.
> Nikt nie chce pakować pieniędzy w przygotowanie samochodu którym będzie
> gonił gdzieś z tyłu. Tłumaczenie braku wyników, małą popularnością samochodu to
błąd.
> Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
> To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
> spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
> tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.
FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
wybitnego jest łatwiej. Jeśli ktoś myśli o rozwoju, to FWD jest
zdecydowanie bliżej sposobu prowadzenia AWD niźli RWD
Natomiast gdy trafi się dobry kierowca z umiejętnością prowadzenia RWD,
to potrafi on osiągnąć dobry wynik. MZ całość to dość złożona sprawa i
nie da się jednoznacznie stwierdzić, który z tych napędów jest lepszy.
>> Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
>> generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
>> drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,
>
> No taki sport, że samochód musi spełniać wymagania. Jak goście poorali
> wzmocnienia w drzwiach, no to sorry - za takie rzeczy wylatuje się nawet
> z KJS-ów.
Nie usprawiedliwiam ich. Jednakże nadal wynik pozostaje wynikiem. Rok
poźniej znowu wygrali...
>> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
>
> Jakie znowu AWD? W Pucharze?
Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej. A jak
porównasz czasy...
>> http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
_%5Bgo%5D=6300&s=16228
>>
>> Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
>> ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...
>
> Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
> sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały wynik.
Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ? Klementowicz startuje okazjonalnie,
więc w klasyfikacji na koniec roku go nie widać... ciekawy jestem jak by
wyglądało gdyby startował.
> Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
> Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
> podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
> jaki samochód jest szybszy.
Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
Głównie jaki tandem
okazał się najlepszy.
> Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
> nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
> Swift czy Lancer to by było nadużycie :)
Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
twierdzę, że RWD jest najlepsze.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 13.01.11 17:09 Yans van Horn
- 13.01.11 17:16 Yans van Horn
- 13.01.11 17:17 Yans van Horn
- 13.01.11 17:28 kamil
- 13.01.11 17:33 neoniusz
- 13.01.11 19:30 Tomasz Pyra
- 13.01.11 22:23 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:25 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:27 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:28 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:28 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:31 Adam Płaszczyca
- 13.01.11 22:45 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:46 Robert Rędziak
- 13.01.11 22:47 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu