eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWDRe: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Data: 2011-01-13 17:08:34
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2011-01-13 14:28, Tomasz Pyra wrote:
    > W dniu 2011-01-13 11:50, Yans van Horn pisze:
    >
    >>> No właśnie pooglądaj wyniki.
    >>> Na luźnych nawierzchniach wygrywa AWD, na suchym asfalcie FWD, a RWD
    >>> nigdzie nie wygrywa.
    >>
    >> ROTFL! :-) RWD jest bardzo mało popularne ponieważ rzadko ktory samochód
    >> RWD nowoprodukowany ma homologacje rajdową.
    >
    > Tak rzut oka w homologowane BMW i z tych nowszych homologacje ma E46,
    > E90, E87 - samochody całkiem nowo produkowane.

    Faktycznie przeogromny wybór jeśli porównamy z FWD. E46 i E90 to duze
    samochody które nadają się na tor - i tam zresztą osiągają sukcesy.

    Nie produkuje się samochodów, które mają napęd RWD i jednocześnie
    spełniały kryteria, wielkości, masy, typu zawieszenia, mocy silnika -
    czyli nadają się do rajdów.

    Natomiast takich właśnie hot-hatchów FWD jest na pęczki...

    120si będzie pewnie najbliżej.. o ile się pojawi...
    http://www.carspyshots.net/showthread.php?t=12546

    > Tylko wsiadać i walczyć o Mistrzostwo Polski :)

    Fundujesz ? ;-)

    > Mała popularność wynika z tego, że wybierając samochód do rajdów,
    > wybiera się taki którym da się coś osiągnąć. Dlatego klasy są
    > zdominowane zazwyczaj przez kilka najszybszych aut.
    > Nikt nie chce pakować pieniędzy w przygotowanie samochodu którym będzie
    > gonił gdzieś z tyłu. Tłumaczenie braku wyników, małą popularnością samochodu to
    błąd.
    > Mała popularność jest wynikiem małego potencjału.
    > To że w ośkach jeżdżą prawie wyłącznie Clio i Civic nie jest wynikiem
    > spisku, a tego że te samochody po prostu są najszybsze. I nie zmieni
    > tego że w jednym rajdzie wygrało BMW.

    FWD o których piszesz są bezpiecznym wyborem, ponieważ: łatwiej
    prowadzić jest FWD, więcej jest kierowców FWD i znaleść wśród nich kogoś
    wybitnego jest łatwiej. Jeśli ktoś myśli o rozwoju, to FWD jest
    zdecydowanie bliżej sposobu prowadzenia AWD niźli RWD
    Natomiast gdy trafi się dobry kierowca z umiejętnością prowadzenia RWD,
    to potrafi on osiągnąć dobry wynik. MZ całość to dość złożona sprawa i
    nie da się jednoznacznie stwierdzić, który z tych napędów jest lepszy.

    >> Klementowicz w 44-tym rajdzie Krakowskim zajęli pierwsze miejsce w
    >> generalce! Później BK2 ich wykluczyło za nieregulaminowe nawiercenia w
    >> drzwiach! Uwzgledniając ze mogło to mieć jakiś minimalny wpływ na wynik,
    >
    > No taki sport, że samochód musi spełniać wymagania. Jak goście poorali
    > wzmocnienia w drzwiach, no to sorry - za takie rzeczy wylatuje się nawet
    > z KJS-ów.

    Nie usprawiedliwiam ich. Jednakże nadal wynik pozostaje wynikiem. Rok
    poźniej znowu wygrali...

    >> to i tak: Słabe RWD (318is) z ~92r pokonuje wszystkie AWD i FWD.
    >
    > Jakie znowu AWD? W Pucharze?

    Byli pierwsi w klasyfikacji generalnej tego rajdu i tego poniżej. A jak
    porównasz czasy...

    >> http://www.rallyonline.pl/index.php?1&modex=pnews&pg
    _%5Bgo%5D=6300&s=16228
    >>
    >> Klementowicz 318is wygrywa rajd Karkonoski. Ani on nadzwyczajnie mocny,
    >> ani nie ma dobrego zawieszenia a jednak...
    >
    > Ależ owszem - to jest sport i nieodłącznym elementem są również
    > sensacyjne rezultaty, kiedy ktoś gorszym samochodem osiąga doskonały wynik.

    Ale widzisz. Oni tym samochodem zajeli doskonałe miejsce nie tylko w
    jednym rajdzie. Zbieg okoliczności ? Klementowicz startuje okazjonalnie,
    więc w klasyfikacji na koniec roku go nie widać... ciekawy jestem jak by
    wyglądało gdyby startował.

    > Podejdzie trasa, warunki, kierowca ma swój dzień i wygrywa.
    > Ale takich wyników nie udaje się powtarzać regularnie. A dopiero na
    > podstawie klasyfikacji rocznych można wyciągać wnioski kto jest lepszy i
    > jaki samochód jest szybszy.

    Owszem, ma podstawie klasyfikacji rocznej owszem coś można powiedzieć.
    Głównie jaki tandem
    okazał się najlepszy.

    > Mi się też moim Cinquecento czasami udawało objechać np. Swifty (ba -
    > nawet Lancery), ale twierdzenie na tej podstawie że CC jest szybszy niż
    > Swift czy Lancer to by było nadużycie :)

    Ja dyskutuję z tym, że napisałeś: "RWD nie wygrywa się nic". Ja nie
    twierdzę, że RWD jest najlepsze.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: