eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyTVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWDRe: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
  • Data: 2011-01-13 12:46:04
    Temat: Re: TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote:


    > Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest
    > efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie
    > mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
    > Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy -
    > wybór naturalnie pada na RWD :-)

    Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie
    samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz
    stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym
    rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

    RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego
    Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to
    najlepsze rozwiazanie.

    > Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać
    > to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.

    A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej
    cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza
    Zenita. :)

    > Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w
    > eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)

    Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
    skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
    legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

    > Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
    > Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
    > ponieważ najważniejsze są opony.
    > Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

    Aczkolwiek ten sam kierowca na tych samych oponach moze pokazac dosc
    duze roznice. I nie tylko, przeciez pod koniec 80-tych organizatorzy
    serii wyscigow GT (IMSA) probowali dosc mocno dokopac Audi limitujac
    szerokosc opon i jeszcze pare rzeczy, a i tak obydwie 90-tki wygrywaly
    wyscig za wyscigiem.

    > To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)
    >
    > PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3
    > na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a
    > dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)

    Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)


    --
    Pozdrawiam
    Kamil

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: