  • 41. Data: 2012-02-22 14:12:39
    Temat: Re: TV cyfrowa i kablowa - raz jeszcze
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    news:slrnjk9h81.tta.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    (ciap)
    > zaprogramowania nagrywania. Ale to jest chore. Lepiej żeby to ONI
    > wszystko od razu nagrali, a mnie dali po prostu wgląd asynchroniczny.
    > Przekaz synchroniczny, to może był dobry, ale w XX wieku.

    Bo "Oni" nadal prowadza badania nad "rezonansem kształtu" ;-)

    --
    Włodek

  • 42. Data: 2012-02-22 14:29:20
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    > To ja tym bardziej tego nie rozumiem -- na tym wydruku Ctrl-F
    > przecież nie działa. Ale ja w ogóle nie rozumiem ideii telewizji
    > z trzystoma kanałami. Mam polować w tej dżungli na coś atrakcyjnego,
    > a jak znajdę, to konsumować na miejscu, bo nie ma lodówki? Wiem,
    > że teraz dają od razu dekodery z twardym dyskiem i możliwością
    > zaprogramowania nagrywania. Ale to jest chore. Lepiej żeby to ONI
    > wszystko od razu nagrali, a mnie dali po prostu wgląd asynchroniczny.
    > Przekaz synchroniczny, to może był dobry, ale w XX wieku.

    No nie działa, ale i tak jest lepiej, niż w USA. Istnieje Teletext albo inne
    online-gazety. Ale jest inaczej, niż przed laty. Na przykład nie potrzeba
    reżysera dla F1, bo program leci na 10 kanałach jednocześnie, każda kamera
    oddzielnie. OK, reżyser jest, bo jest kanał "zbiorczy", ale reszta leci tak
    sobie. Nie wiem, mi się podoba. Nie nagrywam nic, bo gdzieś zawsze jest coś,
    co mi podejdzie. A jak nie, to mam jeszcze książki. Papierowe.

    Waldek

  • 43. Data: 2012-02-22 14:59:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

> [...]
    > każda kamera oddzielnie. OK, reżyser jest, bo jest kanał "zbiorczy",
    > ale reszta leci tak sobie. Nie wiem, mi się podoba.

    Zapomniałem o sporcie. Ja na oglądanie sportu w ogóle nie mam najmniejszej
    ochoty. Ale rozumiem, że może mieć ogromne znaczenie, by patrzeć w ekran
    w tym samym czasie, kiedy kopią, skaczą, warczą motorem.

    > Nie nagrywam nic, bo gdzieś zawsze jest coś, co mi podejdzie. A jak nie,
    > to mam jeszcze książki. Papierowe.

    Jak od czasu do czasu mam kontakt z telewizorem, to też mi zwykle coś
    podchodzi -- na zasadzie egzotyki. Nawet to zmienianie kanałów mnie bawi.
    Jednak szybko się nudzi -- najwyżej po kilku godzinach mam dość na parę
    miesięcy. Książki są wybitnym przykładem podejśćia asynchronicznego --
    czytam kiedy chcę. Z małymi ludzikami na ekranie kiedyś to było niemożliwe,
    ale teraz jest. Więc jeśli już, to korzystam w ten sposób (choć i tak
    bardzo rzadko).

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2012-02-22 20:21:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 09:46:47 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Trudno mi jest wczuć się w osobę oglądającą telewizję, ale czy
    > nie można raz na tydzień przejrzeć programu w Internecie
    > i wydrukować sobie co ciekawszych propozycji?

    zalezy od trybu zycia. nieregularny - ot np masz teraz wolna chwile,
    skonczyles czytac newsy, cos bys poogladal ... i po co program z calego
    tygodnia analizowac. Regularny ... praca, dzieci, obiad ... i po co caly
    tydzien analizowac, skoro mozna zobaczyc co dzis po dzienniku bedzie.

    Albo przejrzysz program z tygodnia, pozycji nazwijmy to pierwszego gatunku
    nie ma, drugiego gatunku sa np dwa, trzeciego jest juz troche .. ale jak
    akceptujemy trzeci, to moze i czwarty nam sie spodoba .. a to juz mozna nie
    odchodzic od telewizora, bo tych programow jest ze 40 :-)
    Poza tym interesujacy tytul moze sie okazac nieinteresujacy, trzeba szukac
    dalej.

    Ctrl-F ... find ? a co chcesz szukac ? Np "wladce pierscieni" i sie
    dowiedziec ze to za rok beda puszczac ?

    > Czyli jednak pozostaje tylko kiosk. Tam jest wszystko. Ale jak
    > ktoś ma w kablu trzysta kanałów, to ten program co go kupuje
    > w kiosku, to on musi chyba mieć formę książki telefonicznej?

    Bo programy komputerowe troche nie dorosly i troche przyjemniej przeglada
    sie papier niz monitor. i na papierze mozna cos podkreslic ..

  • 45. Data: 2012-02-22 20:54:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > tygodnia analizowac. Regularny ... praca, dzieci, obiad ... i po co caly
    > tydzien analizowac, skoro mozna zobaczyc co dzis po dzienniku bedzie.

    A to nie jest tak, że jak *teraz* mam chwilę czasu i chcę pooglądać TV,
    to włączam, przelatuje po kanałach i sprawdzam co *teraz* nadają?
    Do tego program nie jest potrzebny.

> [...]
    > nie odchodzic od telewizora, bo tych programow jest ze 40 :-) Poza tym
    > interesujacy tytul moze sie okazac nieinteresujacy, trzeba szukac dalej.

    Tak właśnie wyobrażam sobie używanie telewizora -- włączam, pstrykam,
    jak coś się trafi, zatrzymuję się na dłużej i oglądam do końca. Jeśli
    nie -- pstrykam dalej aż do znudzenia. Więcej nie oczekuję, więc nie
    mam do nikogo o nic pretensji.

    > Ctrl-F ... find ? a co chcesz szukac ? Np "wladce pierscieni" i sie
    > dowiedziec ze to za rok beda puszczac ?

    Jakbym wiedział, że chcę akurat "władcę pierścieni", to bym sobie kupił,
    pożyczył, dostał, ściągnął, znalazł na YT, poszedł do kina, wziął z półki
    czy dysku itp. A Ctrl-F choćby do znajdowania "Piątek 22:00" na tych
    trzystu kanałach. Bo te programy, to są chyba tak drukowane, po kolei.

    > Bo programy komputerowe troche nie dorosly

    Raczej ci co je robią.

    > i troche przyjemniej przeglada sie papier niz monitor.

    Jeśli chodzi o spisy i katalogi (słowniki, programy etc.), jest
    zdecydowanie odwrotnie.

    > i na papierze mozna cos podkreslic ..

    A w tekscie elektronicznym nie?

    Jarek

    --
    -- Ale czy masz pan chwilkę czasu?
    -- Mam.

  • 46. Data: 2012-02-22 22:12:00
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > A to nie jest tak, że jak *teraz* mam chwilę czasu i chcę pooglądać TV,
    > to włączam, przelatuje po kanałach i sprawdzam co *teraz* nadają?
    > Do tego program nie jest potrzebny.

    Widać, że nie masz telewizora. :)
    Przelatując po kolejnych kanałach możesz trafić na:

    1. reklama
    2. reklama
    3. reklama
    4. zajawka programu
    5. reklama
    6. reklama
    7. zajawka programu
    8. napisy końcowe
    9. reklama
    10. reklama

    I nadal nie wiesz co oglądać. :)

> [...]
    > jak coś się trafi, zatrzymuję się na dłużej i oglądam do końca. Jeśli
    > nie -- pstrykam dalej aż do znudzenia. Więcej nie oczekuję, więc nie

    Ja nie lubię oglądać filmu od połowy. Wolę wcześniej przeczytać, co będzie
    za godzinę lub dwie.

> [...]
    > czy dysku itp. A Ctrl-F choćby do znajdowania "Piątek 22:00" na tych
    > trzystu kanałach. Bo te programy, to są chyba tak drukowane, po kolei.

    Drukowane są najczęściej w kolumnach obok siebie, aby 22:00 wypadała we
    wszystkich kanałach mniej więcej na tym samym wierszu strony.

    > Raczej ci co je robią.

    > Jeśli chodzi o spisy i katalogi (słowniki, programy etc.), jest
    > zdecydowanie odwrotnie.

    Jak wiesz czego szukasz, to łatwiej Ctrl-F. Jeśli chcesz porównać coś na
    kilku stronach, to dla mnie łatwiejszy do ogarnięcia jest tekst drukowany.

    > A w tekscie elektronicznym nie?

    I do sprawdzenia każdego podkreślenia włączać komputer?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 47. Data: 2012-02-22 22:20:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Ja nie lubię oglądać filmu od połowy. Wolę wcześniej przeczytać, co
    > będzie za godzinę lub dwie.

    Jak znam życie, to bym godzinę rozpoczęcia przegapił i trafił na napisy
    końcowe. Ale ja jak coś sobie zaplanuję, to lubię to zrealizować. Więc
    zaraz w te pędy bym ten sam film ściągnął z jakiegoś torrenta. I by na
    mnie mówili, żem pirat. No i na co mnie to? Wole nie mieć telewizora.

    > Drukowane są najczęściej w kolumnach obok siebie, aby 22:00 wypadała we
    > wszystkich kanałach mniej więcej na tym samym wierszu strony.

    Te trzysta obok siebie? Co mi tam, wierzę na słowo.

    > Jak wiesz czego szukasz, to łatwiej Ctrl-F. Jeśli chcesz porównać coś na
    > kilku stronach, to dla mnie łatwiejszy do ogarnięcia jest tekst drukowany.

    Jeszcze łatwiej, jak się porównywane teksty ustawi na jednej stronie.

    > I do sprawdzenia każdego podkreślenia włączać komputer?

    Ja nie wyłączam.

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2012-02-22 22:31:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 22 Feb 2012 20:54:42 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A to nie jest tak, że jak *teraz* mam chwilę czasu i chcę pooglądać TV,
    > to włączam, przelatuje po kanałach i sprawdzam co *teraz* nadają?
    > Do tego program nie jest potrzebny.

    nie, to sie nie sprawdza. Na polowie kanalow akurat leci reklama, trzeba
    sprawdzac jeszcze raz. Na innych trafisz na nie wiadomo co - chwile
    stracisz na ogladanie, zanim sie zorientujesz ze to cie kompletnie nie
    interesuje. Po 10 kanalach trafisz na jedynasty gdzie jest cos
    dostatecznego, i zostawisz. A tymczasem na 14-tym jest cos znacznie
    lepszego - ale tam nie dojdziesz.
    Lepiej sprawdzic w programie. gdzie mozna tez zobaczyc to co sie za 5 minut
    zacznie.

> [...]
    > jak coś się trafi, zatrzymuję się na dłużej i oglądam do końca. Jeśli
    > nie -- pstrykam dalej aż do znudzenia. Więcej nie oczekuję, więc nie

    No i to ma juz naukowa nazwe - siedzenie i pstrykanie w kolko :-)

> [...]
    > czy dysku itp. A Ctrl-F choćby do znajdowania "Piątek 22:00" na tych
    > trzystu kanałach. Bo te programy, to są chyba tak drukowane, po kolei.

    To nie trzeba zadnego Ctrl-F, tylko wlasnie "aktualny program".
    jako gazeta, czy jako dobra strona w internecie, czy program.

    > Raczej ci co je robią.

    no wiesz ... nie placisz, to trudno wymagac.

    > Jeśli chodzi o spisy i katalogi (słowniki, programy etc.), jest
    > zdecydowanie odwrotnie.

    > A w tekscie elektronicznym nie?

    Zalezy jak dostarczony, czesto nie.

    a tu by sie jeszcze przydala opcja "zaalarmuj jak sie zacznie".

    J.

  • 49. Data: 2012-02-22 23:12:15
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    (...)
    > a tu by sie jeszcze przydala opcja "zaalarmuj jak sie zacznie".

    Mam takie coś w nagrywarce od UPC. Jest lista programów, można sobie wybrać,
    zarządzić nagrywanie (do 2 programów naraz, IMO za mało), taże, zlustrować
    co leci, co dopiero będzie, "założyć" znacznik, określany jako memo, wtedy
    na minutę przed danym programem pojawiu się monit na ekranie, można
    potwierdzić, lub przeczekać, to się przełączy, można się wycofać. Czasem
    oglądam coś, a nie mam pod okiem zegarka, na który bym zerkał, czy a no bo
    może już, zresztą, to by się skończyl sumie oglądaniem zegarka, nie
    programu, a i tak finałem byo by przegapienie. A tak - oglądam, mam monit,
    nie myślę o tym, hehe, czasem się zapomina, że się coś nastawiło i zdziwo
    wielkie, że raptem maszyna pyszczy "czy chcesz obejrzeć?" Ogólnie dobra
    cecha, choć przydało by się ją ciut zmodyfikować. Ale to insza inszość,
    podstawowe założenie spełnia znakomicie.

  • 50. Data: 2012-02-22 23:37:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > lepszego - ale tam nie dojdziesz.
    > Lepiej sprawdzic w programie. gdzie mozna tez zobaczyc to co sie za

    U mnie się sprawdza. Ale ja, oglądając TV raz na ruski rok, bardziej
    jestem zainteresowany kwestią "co tam kurna w ogóle teraz nadają" niż
    obejrzeniem jakiegoś konkretnego programu.

    --
    Jarek