  • 1. Data: 2012-02-19 00:06:04
    Temat: usb jtag
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy aktualnie jest coś popularnego i latwego w wykonaniu samodzielnie co
    pozwala na komunikacje przez JTAG 3.3V i podpinane na USB? jakiś projek
    typu asbusb czyli cos popedzanego prostym kontrolerem. Cel: na tyle
    różny że zaczyna się od ARM a konczy na FPGA, więc ciezko ocenić.

  • 2. Data: 2012-02-20 08:40:32
    Temat: Re: usb jtag
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

    W dniu 19.02.2012 01:06, Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > typu asbusb czyli cos popedzanego prostym kontrolerem. Cel: na tyle
    > różny że zaczyna się od ARM a konczy na FPGA, więc ciezko ocenić.

    Może to Ci podpasuje: http://www.freddiechopin.info/index.php/pl/projekty/
    64

    --
    Jado

    From New ARM user:
    "I've seen example startup scripts and linker files and I have no idea
    what does what!"

  • 3. Data: 2012-02-20 08:40:37
    Od: Jacek Domański <j...@N...pl>

> [...]
    > typu asbusb czyli cos popedzanego prostym kontrolerem. Cel: na tyle
    > różny że zaczyna się od ARM a konczy na FPGA, więc ciezko ocenić.

    From New ARM user:

  • 4. Data: 2012-02-20 17:28:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-02-20 09:40, Jacek Domański wrote:
    > http://www.freddiechopin.info/index.php/pl/projekty/
    64

    To standardowy projekt na FT2232. Własnie to jest wyjście awaryjne dla
    mnie, ale może jest coś jeszcze.

  • 5. Data: 2012-02-20 18:32:48
    Od: Mario <m...@...pl>

    64

    > To standardowy projekt na FT2232. Własnie to jest wyjście awaryjne dla
    > mnie, ale może jest coś jeszcze.

    Biorąc pod uwagę nakreślone przez ciebie cele, to raczej nie da się ich
    zrealizować tym ani innym klonem amonteca. Próbowałem zmusić go do
    pracy z toolsami Amonteca oraz z urjtag do konfigurowania Spartana 3.
    Próbowałem na zamkniętych i na otwartych sterownikach do ft232. Efekt
    taki, że na zamkniętych (lepiej obsługujących amontecowe narzędzia)
    traciłem możliwość współpracy z OpenOCD. Kompilacja własna OpenOCD z
    zamkniętymi sterownikami coś mi się nie udawała. Po 2-3 dniach zabawy
    stwierdziłem, że to bez sensu i jak będę potrzebował usbowego
    programatora JTAG do Xilinxa to kupię za 3 stówy. Póki co używam na LPT
    a do ARMów używam Freddiego pod OCD.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-02-20 18:52:09
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 20.02.2012 19:32, Mario wrote:

> [...]
    > traciłem możliwość współpracy z OpenOCD. Kompilacja własna OpenOCD z
    > zamkniętymi sterownikami coś mi się nie udawała.

    Jakiś czas temu robiłem kros kompilację pod linuksem z użyciem mingw,
    według opisu z pliku dostarczanego z openocd. Poszło za pierwszym razem.

    Dużo większym wyzwaniem będzie zmuszenie narzędzi altery i xilinksa do
    wykorzystania gołego ftdi z sensowną prędkością.

    http://rmdir.de/~michael/xilinx/

  • 7. Data: 2012-02-20 19:12:46
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-20 19:52, Zbych pisze:

    > Jakiś czas temu robiłem kros kompilację pod linuksem z użyciem mingw,
    > według opisu z pliku dostarczanego z openocd. Poszło za pierwszym razem.

    Próbowałem 5.0 kompilowac pod windowsem. Konflikty wersji gcc, automake
    itp.

    > Dużo większym wyzwaniem będzie zmuszenie narzędzi altery i xilinksa do
    > wykorzystania gołego ftdi z sensowną prędkością.
    >
    > http://rmdir.de/~michael/xilinx/

    Nie trzeba używać Impacta. Zdaje się można kompilować do SVF i użyć
    OpenOCD albo svfplayer amonteca. Albo zastosować URJTAG. Ja trochę
    powalczyłem i stwierdziłem, że marnowanie na to czasu nie opłaca mi się

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-02-21 09:24:24
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > typu asbusb czyli cos popedzanego prostym kontrolerem. Cel: na tyle
    > różny że zaczyna się od ARM a konczy na FPGA, więc ciezko ocenić.

    Rzuć okiem na to http://www.versaloon.com/
    Nie używałem, ale wygląda obiecująco.