  • Data: 2012-02-16 14:17:20
    Temat: Re: TV cyfrowa a kablowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Robert_J napisał:

    > ....i już można się cieszyć z kilku programów ;-). Bo na
    > więcej (przynajmniej sensownych) nie masz co liczyć.

    Wielu ludziom wystarcza, tak trudno to zrozumieć? Poza tym
    nie kilka, ale coś koło dwudziestu.

    > W sumie to Twoja sprawa co oglądasz, jeśli Tobie czy Twoim
    > teściom wystarcza TVP 1,2 czy TVN to spoko, ciesz się
    > naziemną cyfrówką.

    Teściowie mają kablówkę. Ja dla od miany nie mam telewizora.
    Wszyscy zadowoleni.

    > Ale sporo ludzi jednak chciałaby oglądać coś ciekawszego ;-).
    > A ciekawszego nie będzie nic, a jeśli kiedyś będzie to nie
    > za darmo...

    Ta prawda dotarła do wielu ludzi -- dlatego właśnie rezygnują
    z płacenia za wszelkie telewizornie.

    > Kablarz oleje Waszą instalację, ma swoją.

    Ma, bo została mu zrobiona przez spółdzielnię. Za darmo
    (a może ktoś mu zrobił psikusa i pieniądze z koperty na
    parapecie zaksięgował jako "wkład operatora w budowę
    lokalnego okablowania").

    > Ta kwota wyszła Ci z Twoich urojonych obliczeń :-). Nie znam
    > firmy, która sprzedaje pakiet socjalny za 20 zł, więc nie
    > uprawiaj demagogii...

    Do tego nie potrzeba kalkulacji w dziedzinie liczb zespolonych.
    W przytaczanym przypadku, zakładając robienie remontu co
    kilkanaście lat, gdyby zwiększyć fundusz remontowy o *najtańszy*
    dostępny pakiet kablówki, to by się w tym czasie uzbierało około
    pół miliona złotych. Nie wiem ile się płaci za "pakiet socjalny"
    (ani nie wiem kto go tak głupio i obraźliwie nazwał), ale nawet
    ćwierć bańki, to niezły grosz.

    --
    Jarek