  • Data: 2012-02-17 10:29:18
    Temat: Re: TV cyfrowa a kablowa
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    wchpikus wrote:

    > Witam!
    > To ze leca w QAM 256 nie znaczy ze masz zwiekszony bitrate..
    > Mozna oczywiscie wiecej upchac, ale to nie lezy w interesie kablowek,
    > ida na ilosc nie na jakosc..
    > Roznica 64 vs 256 przy SR 6956
    > 41.7 vs 55.6 Mb/s
    > Troche ponad 10Mb wiecej, co daje wiecej o 2 kanaly HD po 5Mb
    > (przyzwoicie) na jeden kanal 8MHz
    > Warto jednak zauwazyc ze prewaznie tak nie robia, wola dac mniejszy
    > bitrate i wiecej kanalow..

    No wiem. Ale upychając więcej kanałów nie zredukowali bitrate tylko zmienili
    modulacje. Jak widzę, to mam 10-12 programów SD i 3-4 HD na kanał przy
    256QAM, czyli jeszcze jest dobrze. Robią już próby na 1024 i 4096QAM, ale tu
    będą potrzebne inne set-top-boxy no i pewnie będą problemy z kablem (i
    wzmacniaczami po drodze). Choć niby ten co teraz kładą już się podobno
    nadają. Ale zapewnić zniekształcenia fazowe rzędu minuty kątowej albo mniej
    to już nie jest technika z Biedronki.

    Waldek