  • Data: 2009-03-24 20:56:17
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Nie bić poproszę, jeszcze raz i powoli :)
    > "*na wprost*, lampa AFAIK wykrywa fakt odchylenia"
    >
    > ADI bez przedbłysku działa *tylko* jeśli lampa jest *poziomo* oraz
    > znajduje się *na aparacie*.
    > Czyli wszelkie odbicia od czegokolwiek odpadają :) (przynajmniej
    > "zasadniczo", nie licząc propozycji z przeszkodą przed lampą
    > typu filtr czy dyfuzor).

    > Jeśli odchylę jakkolwiek, to zawsze są dwa błyski (mierzy TTL).
    >[...]

    Chyba w czymś się nie rozumiemy. Ja twierdzę, że wyznaczenie energii błysku
    na podstawie samej tylko znajomości odległości lampa-motyw nie jest możliwe
    w przypadku odchylenia lampy do góry lub w bok. Konieczny jest wtedy pomiar
    światła odbitego - podczas właściwego błysku lub przedbłysku pomiarowego,
    dokonywany przez obiektyw lub czujnikiem pomiarowym na samej lampie. To, co
    piszesz o włączeniu przedbłysku po odchyleniu głowicy lampy wręcz potwierdza
    to co napisałem.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)