  • 1. Data: 2009-03-22 19:38:08
    Temat: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: "lux" <b...@a...de>

    Witam,
    jak wiadomo pomiar błysku w lustrzaneczkach jest niezwykle prymitywny bo
    odbywa sie poprzez pomiar światała odbitego. Trzeba bawic sie w korekcje itp
    Oczywiscie zagadnienie dotyczy błysku na wprost :)

    Co jest trudnego w podaniu lampie informacji o dokładnej odległości obiektu?
    Skoro obiektyw nastawi juz ostrośc to chyba tylko kwestia małego
    dopracowania jakiegos ukladu w obiektywie (zgrubnie to chyba w Canonie i
    Nikonie informacje o odległości juz sa przekazywane) aby aparat wiedział od
    razu dokładnie jaka to odległośc i podał do lampy. Nie potrzebne staja sie
    korekcje i inne stresy...
    Zamiast rozpoznawania twarzy mogli by dac normalny błysk, to bym od razu
    zmienil aparart............

    --
    ===
    lux

  • 2. Data: 2009-03-22 20:18:05
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    lux pisze:
    > jak wiadomo pomiar błysku w lustrzaneczkach jest niezwykle prymitywny bo
    > odbywa sie poprzez pomiar światała odbitego. Trzeba bawic sie w korekcje
    > itp Oczywiscie zagadnienie dotyczy błysku na wprost :)

    Jeśli oczywiście chodzi o błyskanie na wprost to o ile mi wiadomo każdy
    z producentów ma już system błysku ciągłego który działa bez przedbłysków.

    > Co jest trudnego w podaniu lampie informacji o dokładnej odległości
    > obiektu?

    Nic, i większość obiektywów dzisiaj to robi z całą pewnością.

> [...]
    > Nikonie informacje o odległości juz sa przekazywane) aby aparat wiedział
    > od razu dokładnie jaka to odległośc i podał do lampy. Nie potrzebne

    No jak byś zgadł :)

    > Zamiast rozpoznawania twarzy mogli by dac normalny błysk, to bym od razu
    > zmienil aparart............

    To możesz od razu kupić chociażby sony A200, gdzie HSS+ADi nawet z
    wbudowanej lampy i kita masz.
    Rzeczywiście działa to świetnie i nigdy nie widziałem, żeby ujęcie było
    spierniczone dzięki tej metodzie - pomijając tylko zdjęcia, które sama
    lampa w sobie psuje.
    Tak czy inaczej TTL ma sens przy błysku gdzieś na boki. Wtedy konieczne
    jest sprawdzenie odbitego światła.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-03-22 20:50:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    lux pisze:
> [...]
    > staja sie korekcje i inne stresy...
    > Zamiast rozpoznawania twarzy mogli by dac normalny błysk, to bym od razu

    Lampa od dawna juz wie jaka jest odleglosc ostrzenia. Niestety bez
    mozliwosci analizy refleksyjnosci materialu za pomoca urzadzen rodem ze
    Star Treka nijak ta informacja nie wystarcza do okreslenia sily blysku.

  • 4. Data: 2009-03-22 21:20:00
    Od: "lux" <b...@a...de>

    > Lampa od dawna juz wie jaka jest odleglosc ostrzenia. Niestety bez
    > mozliwosci analizy refleksyjnosci materialu za pomoca urzadzen rodem ze
    > Star Treka nijak ta informacja nie wystarcza do okreslenia sily blysku.
    ====
    wiesz cos o błyskaniu czy tylko fantazjujesz?

    --
    ===
    lux

  • 5. Data: 2009-03-22 21:21:08
    Od: "lux" <b...@a...de>

    > Rzeczywiście działa to świetnie i nigdy nie widziałem, żeby ujęcie było
    > spierniczone dzięki tej metodzie - pomijając tylko zdjęcia, które sama
    > lampa w sobie psuje.
    =======
    e tam, nawet jak błyskasz w czarny węgiel?

    --
    ===
    lux

  • 6. Data: 2009-03-22 21:36:16
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    lux pisze:
    > e tam, nawet jak błyskasz w czarny węgiel?

    Wybacz, ale nie testowałem na węglu.
    Testowałem za to w wielu typowych sytuacjach i spisywało się świetnie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 7. Data: 2009-03-22 21:47:14
    Od: "lux" <b...@a...de>

    > Wybacz, ale nie testowałem na węglu.
    > Testowałem za to w wielu typowych sytuacjach i spisywało się świetnie.
    ====
    no dobra, a co ma do tego wszystkiego HSS?
    no i po co wogole to Sony uzywa TTLa do błyskania na wprost?

    --
    ===
    lux

  • 8. Data: 2009-03-22 22:04:04
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    lux pisze:
    > ====
    > wiesz cos o błyskaniu czy tylko fantazjujesz?

    No to pomysl geniuszu jak mozna zmierzyc ile swiatla wroci do aparatu (a
    potrzebujesz to, zeby prawidlowo ustawic ekspozycje) nie wiedzac jaki
    wsp. odbicia ma material ktory fotografujesz?
    A jak wiesz jak to zrobic to podziel sie wiedza.

  • 9. Data: 2009-03-22 22:08:03
    Od: "lux" <b...@a...de>

> [...]
    > odbicia ma material ktory fotografujesz?
    > A jak wiesz jak to zrobic to podziel sie wiedza.
    ================
    a po co mierzyc, przecie to nie ma nic wspolnego z naswietlanem?
    wez sobie ruska lampe, zobaczysz z tylu rozpisana tabelke ktora wskaze jak
    nastawic aparat.
    Zauwaz, ze nie ma tam nic analizie refleksyjnosci ;-)

    --
    ===
    lux

  • 10. Data: 2009-03-22 22:08:33
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    lux napisal:
    > wez sobie ruska lampe, zobaczysz z tylu rozpisana tabelke ktora wskaze jak
    > nastawic aparat.
    > Zauwaz, ze nie ma tam nic analizie refleksyjnosci ;-)

    No i widzisz, twoja wiedza wlasnie zatrzymala sie na poziomie ruskiej lampy.
    Teraz istotne jest nie NASWIETLANIE, ale DOSWIETLENIE. Drobna roznica
    w literach, ale bardzo duza w natezeniu blysku. Szczegolnie przy ciemnych
    motywach.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek