  • Data: 2009-03-25 06:51:15
    Temat: Re: TTL lampy - dlaczego tak prymitywnie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Ależ *oczywiście*!
    > Tylko co to ma do treści posta, do którego wpisałeś tę tezę,
    > ujmując ją w formie polemicznego pytania?
    > Po prostu - aparat Minolty, mając nałożoną lampę Minolty, daje
    > "ADI only" *tylko* o ile lampa jest na aparcie na wprost.
    > [...]

    Aż zacytuję obszerny fragment Twojego listu od którego zaczęła się nasza
    polemika:

    *********początek cytatu*******

    > Powód jest bardzo prosty - sama informacja o odległości wystarcza do
    > dokładnego ustalenia wymaganej energii błysku pod warunkiem, że świecimy
    > lampą na wprost i znana jest rzeczywista jasność obiektywu (nie zawsze
    jest
    > ona identyczna z nastawioną liczbą przysłony).

    :D

    > Jeśłi założymy na obiektyw
    > jakiś filtr,

    Dotąd zgoda...

    > zastosujemy oświetlenie światłem lampy odbitym od ściany lub
    > sufitu

    To akurat powinno odpaść.

    Aparat AFAIK "wie" że lampa:
    - jest *na aparacie*
    - jest *na wprost*, lampa AFAIK wykrywa fakt odchylenia i informuje
    o tym aparat.
    *********koniec cytatu**********

    Gdzie tu masz cokolwiek o ADI czy lampach Minolty? Cały czas nie rozumię
    Twoich słów 'powinno odpaść'. Przecież kontynuuję przed nimi wymienianie
    warunków przy zaistnieniu których na podstawie samej odległości lampa-motyw
    nie da się wyznaczyć poprawnej ekspozycji. Nie bardzo wiem, co tu ma
    odpadać???
    Być może nieporozumienie wynika z faktu, że cytując moją wypowiedź obciąłeś
    ją w połowie zdania. Całe zdanie wyglądało tak:

    ********początek cytatu********
    Jeśłi założymy na obiektyw
    jakiś filtr, zastosujemy oświetlenie światłem lampy odbitym od ściany lub
    sufitu albo założymy na lampę jakiś rozpraszacz - sama informacja o
    odległości przestaje wystarczać.
    ********koniec cytatu*********
    --
    Pozdrawiam!