    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: TN-C / TN-C-S i "bolec"
    Date: Mon, 2 Dec 2019 13:45:50 +0100
    <5de22856$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5de27d7d$0$523$65785112@news.neostrada.pl> <qru8l6$6nj$1@gioia.aioe.org>
    <5de2ca15$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <qruiqb$1lur$1@gioia.aioe.org> <qs30hj$c97$1@dont-email.me>

    W dniu 02.12.2019 o 13:37, Mario pisze:

    > Trochę dziwne podejście. Zakłada w takim razie, że źródłem porażenia
    > może być jakieś urządzenie elektryczne, które na dobrą sprawę nie
    > powinno być używane w łazience, używane w pobliżu punktów dobrze
    > przewodzących (metalowych),  a ochroną przed tym jest stworzenie
    > warunków, w których  te punkty będą miały możliwie dużą rezystancję
    > względem ziemi. Czyli co? IT w łazience? To się praktycznie nie da
    > uzyskać, bo w zależności od konkretnej sytuacji dany punkt może mieć
    > albo bardzo dużą albo bardzo małą rezystancję do ziemi (czy do PE).
> [...]

    Dodam ze ta analiza nie brała pod uwagę, że to właśnie kran
    niepodłączony do PE jest źródłem porażenia dla osoby stojącej np na
    kafelkach. Sam miałem taka sytuację w mieszkaniu z booking. Podejrzewam
    że jakieś przebicie na grzałce bojlera, połączone ze złym zerowaniem
    bojlera i ewentualnie jego emaliowane wnętrze.

    --
    pozdrawiam
    MD