  • Data: 2012-06-28 11:27:16
    Temat: Re: Szukam amplitunera 5.1 - poleccie cos
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 28 Jun 2012 00:53:55 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

    > Ile przeciętnie jest takich sytuacji?
    > Możesz wymienić jakieś najbardziej uciążliwe?

    Wymieniłem - oglądanie bluray.
    Oprócz tego wystarczy cokolwiek z DTS - sporo telewizorów nie ma tego
    dekodera

    > SOA#1 ;D
    > Mój TV (wcale nie nowy) "nie gada" w DD ale bez problemów go przepuszcza
    > dalej. I mimo, że jak twierdzisz większość tego nie robi ja nie spotkałem
    > się jeszcze z takim przypadkiem.

    Aha.. to teraz wytłumacz co twój telewizor zrobi jak dostanie po HDMI
    DTS-HD albo Dolby z bluray? Przekoduje na DD 5.1 dekoderem, którego nie ma
    i koderem którego tym bardziej nie ma?

    Albo co zrobi, jak dostanie DD 5.1 w formacie PCM? Bo może...

    > O co konkretnie chodzi? Masz na myśli 6.1, 7.1, 3D...? Odtwarzacz na bank
    > będzie potrafił "wykastrować" to do 5.1 - więcej nie trzeba bo taki zestaw
    > głośnikowy ma pytający.

    Serio? A masz odpowiednie opcje ustawienia downmixu? Serio? I masz
    pewność, że ma koder (nie dekoder, KODER) dolby na pokładzie? Masz
    świadomość ile takie coś kosztuje? Podpowiem - używki zaczynają się od
    połowy ceny telewizora*. Albo trzeba mieć komputer z oprogramowaniem, ale
    wtedy tracisz możliwość robienia tego w czasie rzeczywistym.

    I kolejne pytanie powyżej - co zrobi jak dostanie dźwięk przestrzenny PCM?

    > Wszystko? Za pomocą ilu kabli? Nie dzięki.
    > Podpinam osobno tylko to co naprawdę tego wymaga (w tej chwili tylko SAT
    > i Sqeezebox, ale ten drugi z definicji TV nie potrzebuje ;D ).

    O.. kłopoty z matematyką. Kolejna ofiara polskiej edukacji?
    Podłączenie po HDMI - liczba kabli równa się liczba urządzeń odtwarzających
    +1
    Podłączenie z oddzielnym dźwiękiem daje dużo bardziej skomplikowane
    okablowanie.

    * - w razie jakbyś miał dziwne pomysły:
    http://www.ebay.com/itm/Dolby-Digital-Audio-Encoder-
    DP567-NICE-GUARANTEED-/270494615504?pt=LH_DefaultDom
    ain_0&hash=item3efabc47d0
    to jest urządzenie, które nie robi nic więcej, tylko koduje "w locie"
    dźwięk wielokanałowy do DD.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.