  • 1. Data: 2012-06-27 09:21:04
    Temat: Szukam amplitunera 5.1 - poleccie cos
    Od: Miklewicz Marek <m...@o...pl>

    Witam

    Mam kino domowe Samsung HT C555 ale posszlo jakies przepiecie no i
    niestety amplituner od tego kina zdechl. Szukam jakiegos innego - cena
    do 1000 zl, do ktorego bede mogl podlaczyc zestaw glosnikow od samsunga
    z tym, ze chcialbym juz kupic cos co pozwoli mi na rownoczesne
    podlaczenie PS3, PC, dekodera satelitarnego a w przyszlosci odtwarzacza
    BD po optyku, chyba, ze jest jakis inny sposob na wyprowadzenie dzwieku
    5.1 na te wszystkie urzadzenia i przelaczanie sie miedzy nimi?

    P.S w gre wchodzi takze zakup uzywanego sprzetu.
    Miklewicz Marek
    www.pomoc-monice.org - Pomóż żyć Monice, Ona czeka na Twoją pomoc -
    więcej informacji na www.pomoc-monice.org
    GG:1249775 | skype:marson

  • 2. Data: 2012-06-27 12:04:32
    Temat: Re: Szukam amplitunera 5.1 - poleccie cos
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 09:21:04 +0200, Miklewicz Marek napisał(a):

> [...]
    > BD po optyku, chyba, ze jest jakis inny sposob na wyprowadzenie dzwieku
    > 5.1 na te wszystkie urzadzenia i przelaczanie sie miedzy nimi?

    aktualnym standardem jest HDMI

    > P.S w gre wchodzi takze zakup uzywanego sprzetu.

    Dziś na iboodzie jest ładny zestaw Onkyo z głośnikami. Głośniki spokojnie
    za 500 sprzedasz.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-06-27 13:10:05
    Od: Miklewicz Marek <m...@o...pl>

    W dniu 2012-06-27 12:04, Waldek Godel pisze:
    > aktualnym standardem jest HDMI
    Czyli co, sprzęt typu konsola czy dekoder SAT miałbym podpinać pod
    amplituner nie pod TV? I wtedy bede mial 5.1 dzwiek tak? A co z komputerem?

    > Dziś na iboodzie jest ładny zestaw Onkyo z głośnikami. Głośniki spokojnie
    > za 500 sprzedasz.

    Moze i bym sprzedal ale wole jednak podpiac obvecne glosniki pod nowy
    nabytek poniewaz glosniki sa juz porozstawiane po pokoju i tak to
    wystarczyloby kabelki popodpinac a z pewnych wzgledow nie moge
    poustawiac innych glosnikow niz te obecne.

    Czy taki amplituner
    http://allegro.pl/amplituner-yamaha-rx-v371-hdmi-1-4
    -3d-i2449253279.html
    bedzie OK?

  • 4. Data: 2012-06-27 13:17:07
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 13:10:05 +0200, Miklewicz Marek napisał(a):

    > Czyli co, sprzęt typu konsola czy dekoder SAT miałbym podpinać pod
    > amplituner nie pod TV? I wtedy bede mial 5.1 dzwiek tak? A co z komputerem?

    Nie, wtedy tylko będziesz mieć techniczną możliwość dźwięku 5.1 I nic
    więcej.
    Później jeszcze musisz odpowiedni sygnał dostarczyć, co wcale nie jest
    trywialne, bo łatwiej znaleźć dziewicę na polibudzie niż dźwięk DD5.1 w
    polskiej telewizji.
    Jak już leci DD, to jest to DD2.0 - kompletnie bez sensu. DD5.1 można
    trafić czasem na oryginalnej ścieżce dźwiękowej filmu (jeżeli jest) i
    kanałach typu National Geographics czy BBC HD.
    A co do komputerów - też miewają łącza HDMI. A jak nie, to pozostaje SPDIF

    > Moze i bym sprzedal ale wole jednak podpiac obvecne glosniki pod nowy
    > nabytek poniewaz glosniki sa juz porozstawiane po pokoju i tak to

    dlatego pisząc o 500 zł miałem na myśli głośniki z pakietu w ofercie. Bo są
    nowe. Cena używanych głośników leci na pysk.

    > wystarczyloby kabelki popodpinac a z pewnych wzgledow nie moge
    > poustawiac innych glosnikow niz te obecne.

> [...]

    Pewnie tak, zakładając, że jeżeli był zepsuty, to został porządnie
    naprawiony, bo sądząc z opisu, sprzęt jest prawdopodobnie poserwisowy.

  • 5. Data: 2012-06-27 16:48:07
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

> [...]
    > kanałach typu National Geographics czy BBC HD.
    > A co do komputerów - też miewają łącza HDMI. A jak nie, to pozostaje SPDIF

    Bez przesady. Sporo już filmów "leci" w DD 5.1. Co prawda na oryginalnej
    ścieżce, ale są napisy po PL. Mówię tu o C+ (filmy, mecze, Filmbox HD,
    TVP HD, National Geografic, BBC HD). No i pozostaje jeszcze blu-ray i
    DVD. Zresztą jak pytający posiadał wcześniej KD to pewnie ma świadomość
    ile mógł słuchać w DD 5.1.

  • 6. Data: 2012-06-28 00:32:34
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 27.6.2012, Miklewicz Marek napisał(a):

> [...]
    > 5.1 na te wszystkie urzadzenia i przelaczanie sie miedzy nimi?
    >
    > P.S w gre wchodzi takze zakup uzywanego sprzetu.

    Po pierwsze to sprawdź impedancję tych głośników. AFAIK większość zestawów
    Samsunga to 3 Ohm i nie jest łatwo dobrać do tego właściwy ampli.
    Starego nie da się naprawić? Czy może słaby w opcje/we-wy był i chcesz coś
    lepszego?

    BTW. Ampli wcale nie musi mieć wejść cyfrowych dla każdego z urządzeń,
    które wymieniłeś. Wystarczy, że TV ma wyjście cyfrowe i do TV dostarczysz
    dźwięk cyfrowo np. po HDMI. A jakbyś chciał używać, któregoś z urządzeń
    przy wyłączonym TV, np. słuchać radia z tunera SAT, to wtedy warto
    podłączyć osobno, a tak IMO nie ma co sobie d. zawracać.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://polish.spampoison.com/

  • 7. Data: 2012-06-28 00:42:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 23:32:34 +0100, Michal Lukasik napisał(a):

> [...]
    > przy wyłączonym TV, np. słuchać radia z tunera SAT, to wtedy warto
    > podłączyć osobno, a tak IMO nie ma co sobie d. zawracać.

    Sporo telewizorów nie potrafi przekazać na wyjście cyfrowe tego co dostaje
    po HDMI, zwłaszcza, że po HDMI mogą dostać znacznie więcej formatów dźwięku
    niż pozwala SPDIF.
    Większość potrafi wysłać po SPDIF dźwięk DD5.1 tylko jeżeli go sam odbiera,
    np. z DVB-T lub DVB-S (jeżeli ma).
    Zdecydowanie też nie puści dźwięku z Bluray - bo się nie da. A transkodera
    nikt nie będzie w telewizorze montował. Dlatego lepiej podpiąć wszystko do
    tunera, a telewizor niech tylko dostaje z amplitunera obraz.
    Jest to zresztą pożyteczne jeżeli używa się komputera albo DVD/Bluray do
    odtwarzania tylko dźwięku - można posłuchać bez włączania telewizora.

  • 8. Data: 2012-06-28 01:53:55
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 27.6.2012, Waldek Godel napisał(a):

    > Sporo telewizorów nie potrafi przekazać na wyjście cyfrowe tego co dostaje
    > po HDMI, zwłaszcza, że po HDMI mogą dostać znacznie więcej formatów dźwięku
    > niż pozwala SPDIF.

    Ile przeciętnie jest takich sytuacji?
    Możesz wymienić jakieś najbardziej uciążliwe?

    > Większość potrafi wysłać po SPDIF dźwięk DD5.1 tylko jeżeli go sam odbiera,
    > np. z DVB-T lub DVB-S (jeżeli ma).

    SOA#1 ;D
    Mój TV (wcale nie nowy) "nie gada" w DD ale bez problemów go przepuszcza
    dalej. I mimo, że jak twierdzisz większość tego nie robi ja nie spotkałem
    się jeszcze z takim przypadkiem.

    > Zdecydowanie też nie puści dźwięku z Bluray - bo się nie da.

    O co konkretnie chodzi? Masz na myśli 6.1, 7.1, 3D...? Odtwarzacz na bank
    będzie potrafił "wykastrować" to do 5.1 - więcej nie trzeba bo taki zestaw
    głośnikowy ma pytający.

    > A transkodera
    > nikt nie będzie w telewizorze montował. Dlatego lepiej podpiąć wszystko do
    > tunera, a telewizor niech tylko dostaje z amplitunera obraz.

    Wszystko? Za pomocą ilu kabli? Nie dzięki.
    Podpinam osobno tylko to co naprawdę tego wymaga (w tej chwili tylko SAT
    i Sqeezebox, ale ten drugi z definicji TV nie potrzebuje ;D ).

    > Jest to zresztą pożyteczne jeżeli używa się komputera albo DVD/Bluray do
    > odtwarzania tylko dźwięku - można posłuchać bez włączania telewizora.

    Toż napisałem, że jak chce słuchać przy wył. TV to warto.

    BTW. Nie napisałem, że tak jest zawsze najlepiej, ale podałem jako opcję
    dla tego konkretnego przypadku.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://giveawayoftheday.com/

  • 9. Data: 2012-06-28 09:10:48
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-06-27 13:17, Waldek Godel pisze:
    > Jak już leci DD, to jest to DD2.0 - kompletnie bez sensu. DD5.1 można
    > trafić czasem na oryginalnej ścieżce dźwiękowej filmu (jeżeli jest) i
    > kanałach typu National Geographics czy BBC HD.

    A także podczas meczy, programów rozrywkowych i seriali (te dwa ostatnie
    głównie w TVN).

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 10. Data: 2012-06-28 09:12:32
    Od: Wiewior <j...@t...cy>

    W dniu 2012-06-28 00:42, Waldek Godel pisze:
    > Zdecydowanie też nie puści dźwięku z Bluray - bo się nie da. A transkodera

    Bezdura - stosujesz tak daleko idące skróty myślowe, że wychodzą z tego
    bzdury.
    Nie da się jedynie SPDiF-em przepuścić dźwięku w PCM 5.1 i
    skompresowanego bezstratnie. Ale tak naprawdę problem jest z tym
    pierwszym, bo te drugie są kompatybilne w dół.