  • Data: 2015-06-11 10:26:36
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-06-11 10:07, Liwiusz wrote:

    > Ciągle każdy próbuje ci wytłumaczyć, że taka droga właśnie nie jest
    > bezpieczna również dla tych, którzy parametrów nie przekraczają.

    Ci się łapią w kategorii "mieli pecha", co zresztą napisałem. Na każdej
    drodze taka kategoria istnieje. Transport nigdy nie będzie 100% bezpieczny.

    Dobra gdzie chcesz te drzewka przenosić?

    Bo jakby się rzeczywiście dało "bezkosztowo" to nawet jestem za, nawet
    takich gminnych drogach. Tylko to po prostu jest nieprawda, że da się to
    zrobić ot tak. Będzie to wymagało kasy i środków, a przy ograniczynych
    zasobach trzeba będzie wybierać. I okaże się, że tą kasę lepiej wydać
    gdzie indziej. Problem krótkiej kołderki. Ponadto zamian 100 letniego
    drzewa na sadzonkę z punktu widzenia ekologi nie jest fair, choć dopóki
    nie robisz tego na masową skalę to ekostystem sobie poradzi, ty jednak
    proponujesz zorganizowaną akcję. Nie wiem dokładnie, nie jestem
    specjalistą, "ekologom" nie wierzę i uważam ich za oszołomów, ale coś mi
    mówi, że tak zupełnie obojętne to nie jest;)

    No i jeszcze raz - zapytałbym tubylców co oni o tym sądzą. Obstawiam, że
    może nawet większość byłaby za wycięciem, dopóki nie dowiedzieliby się,
    że ok, ale w zamian posadzimy wam nowe na polu.

    Więc nie dość, że nie będzie "za darmo", to tak naprawdę nie o
    przeniesienie drzew się rozchodzi a po prostu o zwykłe wycięcie.
    Twierdzenie, że "przeniesienie" drzewek jest za darmo i jeszcze można na
    tym zarobić jest demagogią i populizmem. I rzeczywiście czasem należy
    wycinać - trudno w lesie drogi nie zbudujesz bez karczowania, ale należy
    wyważyć społeczne i ekonomiczne interesy. A te są takie, że drog
    gminnych i powiatowych jest w chuj i nie ma na to kasy i środków (o
    "ekologii" nie wspominając).

    Shrek.