  • Data: 2015-06-11 11:49:09
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-06-11 11:37, J.F. wrote:

    > No nie wiem ... pod jakim wzgledem ?

    Pewnie takim, że stuletnie drzewo produkuje 100 razy więcej tlenu od
    sadzonki, żyje w nim 1000 razy więcej korników, jest o nieskończoność
    więcej gniazd i tak naprawdę wycinka takiego drzewa niewiele różni się
    pod względem bilansu CO2 od wykopania i spalenia metra sześciennego
    węgla (abstrahując już od problemu globalnego ocipienia, w sumie robi
    się cieplej i co z tego). I zapewne wielu innych. Trzebaby zapytać
    ekologów (nie "ekologów") ale jestem pewien, że taka zamiana ma swoje
    konsekwencje - i tylko o tym piszę. Czy warto je ponieść, to inny temat,
    ale nie opierajmy dyskusji na z gruntu fałszywych argumentach.

    > Ale w sumie to znikoma skale.
    > Czy my chcemy wszystkie lasy wyciac i przeniesc ?

    Tu trochę, tam trochę... Nie upieram się, że od razu klimat się od tego
    zmieni. Po prostu pisze, że argument 1 sadzonka za jedno drzewo to
    trochę demagogia.

    > Kwestia ceny. Ale ta po doplatach rosnie :-)

    A ile masz ochotę się zrzucić na te dopłaty? Oprocz tych pozostałych
    dopłat. Żeby ci podatki ponad 100% nie wyszły jak każdy będzie dostawał
    dopłatę do wszystkiego:P

    Shrek.