  • Data: 2016-04-19 04:52:21
    Temat: Re: Szeregowa rezystancja 100 Ohm w instalacji antenowej.
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:571541db$0$680$65785112@news.neostrada.pl...

    > Pewnie cynowana.

    Nie przypuszczam, aż tak dobrze nie łapie, trzeba jednak najpierw topnikiem.

    > Nie - stal ~7.8, miedz 8.9. Nie w tym zaleta (aluminium sie klania).

    Widocznie moje źródło było do dupy (nie wkładać, bo pokaleczy) i "sprzedało"
    bajeczkę. Cóż, bywa.

    > A przewodnosc ma wielokrotnie gorsza

    No fakt (przy okazji zaciekawiło mnie, czemu mosiądz ma gorszą przewodność,
    niż każdy z metali wchodzących w jego skład)...?
    Trudno mi orzec, które to źródło okazało się gówno warte, bo to sprzed lat
    ohohoho...

    > http://www.fizyka.pk.edu.pl/tabele/OpWlMet.htm
    > http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/przewod
    zenie-pradu-przez-stal-nierdzewna
    > http://iim.p.lodz.pl/media/materialy/lab-n-o-mat-kie
    r-MiBM-AiR-PiP-Trans/Oporno%C5%9B%C4%87%20w%C5%82a%C
    5%9Bciwa%20materia%C5%82%C3%B3w%20metalowych.pdf

    > 316 to wlasnie nierdzewna - na druty za droga :-)
    >
    > Moze te druty tez miedziowane byly ? W koncu jakos trzeba bylo
    > zabezpieczyc przed korozja.

    A chu.k go wie, być może, skoro z tą stalą tak...? Pewnie chodziło o
    wytrzymałość, a korekta źle poprawiła i poszło? To pomiedziować i w teren,
    może tam, gdzie np. na stoku górskim, aby np. lawina tak łatwo nie
    pozrywała?

    > Telefoniarze mieli swoje wynalazki - np drucik miedziany owiniety na nitce

    A wiem o czym piszesz - taka skrętka (choć to raczej płaska tasiemka, ale
    nie mam mikroskopu by obejrzeć), aby się nie łamało zmęczeniowo. Choć i tak
    się łamało, ale to raczej źle nawinięte i odpuszczone pewnie?

    > A teraz zobacz
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect#Characteri
    stics_of_telephone_cable_as_a_function_of_frequency

    > zwykly cienki miedziany kabel telefoniczny przy 5MHz zaczyna miec 1kohm/km
    > ... a przeciez chcemy miec szybki internet po kablu :-)

    Tak, zjawisko naskórkowości znane jest mi (to tak zacytowane luźno
    parodiując Gombrowicza, który kazał kochać Słowackiego, bo wielkim poetą
    był), nawijało się cewki licą, pamiętam.
    Skutki telefoniczne częściowo likwidowało się stosując (nawet na łączach
    stałoprądowych) wynalazek p. Pupina, bądź p. Krarupa. Zmieniało to
    charakterystykę częstotliwościową toru, gdzie przy niższych
    częstotliwościach charakterystyka leżała prawie poziomo, kosztem
    częstotliwości wyższych, gdzie zaczynała gwałtownie piąć się do góry i
    tłumienność tam była już większa, niż bez zastosowania tego wtrącenia. 5
    kilo na km... a małe stacje wzmacniakowe były co 4 km, więc w czym problem?
    Tylko, że tam już było aktywne wzmacnianie, a pupinizacja była wynalazkiem,
    powiedzmy, paswywnym. Na torze pupinizowanym dało się puścić małą "nośną",
    1, czy 2 grupy, nie pamiętam, w sam raz na łączność miasta ze wsią, lub dwa
    niedalekie miasta niedaleko siebie. Pamiętam też stałoprądowe połączenie 2
    dzielnic Warszawy, torem pupinizowanym właśnie.
    Dobra, spadam, piąta rano się zbliża, czas legnąć na wyro i kimnąć...

    --
    Wyindywidualizowaliśmy się
    z rozentuzjazmowanego