  • Data: 2016-04-19 15:15:47
    Temat: Re: Szeregowa rezystancja 100 Ohm w instalacji antenowej.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ACMM-033" napisał w wiadomości

    >No fakt (przy okazji zaciekawiło mnie, czemu mosiądz ma gorszą
    >przewodność, niż każdy z metali wchodzących w jego skład)...?

    Jak Cie tak bardzo interesuje, to sa podreczniki od fizyki ciala
    stalego, i tam to bedzie ladnie napisane.
    Po przebiciu sie przez stosowny aparat matematyczny :-)

    Ale dziwic nie powinno - zobacz, ze np z zasady mieszanina ma mniejsza
    temperature topnienia niz kazdy skladnik z osobna.
    Czasem duzo nizsza - chocby plyny do chlodnic na glikolu, czy kilka
    niskotopliwych stopow metali.

    > A teraz zobacz
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect#Characteri
    stics_of_telephone_cable_as_a_function_of_frequency
    > zwykly cienki miedziany kabel telefoniczny przy 5MHz zaczyna miec
    > 1kohm/km ... a przeciez chcemy miec szybki internet po kablu :-)

    >5 kilo na km... a małe stacje wzmacniakowe były co 4 km, więc w czym
    >problem?

    Ze jak mam np 3 km do centrali, to chcialoby sie, aby modem ADSL
    pracowal, a wzmacniaka nie ma :-)
    A tu juz zanosi sie na solidne tlumienie.

    J.