  • 11. Data: 2014-01-17 15:09:39
    Temat: Re: Sygnał akustyczny blokowania drzwi
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-17, AZ <a...@g...com> wrote:

    > Albo jeszcze prosciej - od kierunkowskazu.

    Oczywiscie to mniej eleganckie, prostsze w wykonaniu moze sie okazac w
    zaleznosci od tego gdzie jest centralka :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 12. Data: 2014-01-17 15:15:16
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
    > Ktoś z Was może eksperymentował z przeróbką blokady drzwi w aucie na to
    > aby o informowanie kierowcy o odblokowaniu/zablokowaniu drzwi odbywało się
    > w sposób akustyczny a nie tylko wizualny? Słyszałem że w niektórych autach
    > można to zrobić bez żadnego wielkiego zachodu, za pomocą odpowiednich
    > naciśnięć przycisku na pilocie.

    Czy chodzi Ci o potwierdzanie włączania i wyłączania alarmu samochodowego
    również poprzez dźwięk syrenki alarmowej?

    Stare centralki alarmowe miały taką "funkcję" standardowo włączoną. Można to
    było zmienić przełącznikiem w centralce albo kombinacją przycisków na
    pilocie. Od około 2004 roku Unia w swojej bezdennej mądrości zabroniła
    akustycznego informowania o włączaniu alarmu.

    Musisz zobaczyć jaki typ centralki masz, zdobyć instrukcję do niej, albo
    skontaktować się z producentem.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 13. Data: 2014-01-17 15:23:34
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-17, yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

> [...]
    > pilocie. Od około 2004 roku Unia w swojej bezdennej mądrości zabroniła
    > akustycznego informowania o włączaniu alarmu.

    Nieraz wystarczy przy uzbrojeniu przytrzymac przycisk uzbrojenia, albo przy
    rozbrajaniu.

    PS. Czemu UE tego zabronila?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2014-01-17 15:29:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Nieraz wystarczy przy uzbrojeniu przytrzymac przycisk uzbrojenia, albo
    > przy
    > rozbrajaniu.
    >
    > PS. Czemu UE tego zabronila?

    Zabroniła, ponieważ sygnał "bip-bip" mógł bardzo zakłócać nocny wypoczynek
    obywateli.
    Za to całonocne krzyki i śpiewy w wykonaniu pijanych sąsiadów są jak
    najbardziej w porządku i nie powinny nikomu przeszkadzać. Taka jest właśnie
    popieprzona logika eurourzędasów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2014-01-17 16:30:29
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-17 15:09, AZ pisze:

    > Oczywiscie to mniej eleganckie, prostsze w wykonaniu moze sie okazac w
    > zaleznosci od tego gdzie jest centralka :-)

    I sygnalizując skręt będziemy radośnie trąbić na skrzyżowaniu :D

    Lewis

  • 16. Data: 2014-01-17 16:47:57
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Zabroniła, ponieważ sygnał "bip-bip" mógł bardzo zakłócać nocny
    > wypoczynek obywateli.
    to nie dokładnie tak było. w niektórych państwach mogłeś sobie ustawić
    powiadomienie jak miałeś własną dużą posesje. jak Twoje powiadomienie
    słyszeli sąsiedzi, to mogło im się to nie podobać.
    > Za to całonocne krzyki i śpiewy w wykonaniu pijanych sąsiadów są jak
    > najbardziej w porządku i nie powinny nikomu przeszkadzać.
    nie. takie zachowanie u nas jest akceptowane. tam gdzie pipek
    przeszkadzał sąsiadom, tam równiez inne zakłócanie ciszy nocnej nie jest
    tolerowane.

    > Taka jest
    > właśnie popieprzona logika eurourzędasów.
    chmmmm. ale popatrz na to inaczej. jeśli ludzie nie mają rozumu,
    kultury, to dla ich dobra trzeba ograniczyć ich prawo do zrobienia sobie
    krzywdy. ostrzeżenia o tym ze grzałka parzy, lekarstwa nasenne powodują
    senność nie biorą się z powietrza! Tacy debile są w śród nas.
    ToMasz

  • 17. Data: 2014-01-17 16:57:59
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-17, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > I sygnalizując skręt będziemy radośnie trąbić na skrzyżowaniu :D

    Ale tylko przy skrecie w ta strone do ktorej sie podpielismy ;-) Na pewno
    poprawi to drastycznie bezpieczenstwo ;-)

    Fuck, ale glupota, ani przez chwile nie pomyslalem, tzn. stare centralki
    ktore mialy tylko jeden przewod sygnalizacyjny sie podpinalo do obu kierunkow
    przez diody i ew w miejscu wpiecia w obwod kierunkow trzeba bylo by to
    podlaczyc.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 18. Data: 2014-01-17 17:04:27
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52d950ac$0$2373$65785112@news.neostrada.pl...

    > to nie dokładnie tak było. w niektórych państwach mogłeś sobie ustawić
    > powiadomienie jak miałeś własną dużą posesje. jak Twoje powiadomienie
    > słyszeli sąsiedzi, to mogło im się to nie podobać.

    Brak bip-bip mi osobiście nie przeszkadza. Jeśli się dało to wyłączałem w
    moich samochodach.

    > nie. takie zachowanie u nas jest akceptowane. tam gdzie pipek przeszkadzał
    > sąsiadom, tam równiez inne zakłócanie ciszy nocnej nie jest tolerowane.

    U nas przeciw takiemu zachowaniu nie ma żadnych przepisów.

> [...]
    > ostrzeżenia o tym ze grzałka parzy, lekarstwa nasenne powodują senność nie
    > biorą się z powietrza! Tacy debile są w śród nas.

    Twoja wypowiedź nadal nie wyjaśniają dlaczego jest zakaz "bip-bip", a nie ma
    zakazu zakłócania ciszy nocnej.
    Akurat więcej złego robi impreza przez cała noc, niż 1 sekunda działania
    syrenki. Właśnie nie rozumiem tego, dlaczego urzędas zabezpiecza się nas
    przed czymś niegroźnym, a zostawia samego na pastwę chamskiego zachowania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 19. Data: 2014-01-17 17:40:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 15:29, yabba pisze:
    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości

    > Zabroniła, ponieważ sygnał "bip-bip" mógł bardzo zakłócać nocny
    > wypoczynek obywateli.

    Mniej więcej tak. Bardzo dobrze, że to w końcu został ukrócone.

    > Za to całonocne krzyki i śpiewy w wykonaniu pijanych sąsiadów są jak
    > najbardziej w porządku i nie powinny nikomu przeszkadzać.

    Ciekawe rzeczy piszesz. Jeżeli ci tacy zakłócają spokój to jak
    najbardziej służby reagują. Sprawdzone wielokrotnie.

    > Taka jest
    > właśnie popieprzona logika eurourzędasów.

    ???

  • 20. Data: 2014-01-17 17:47:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Mniej więcej tak. Bardzo dobrze, że to w końcu został ukrócone.

    > Ciekawe rzeczy piszesz. Jeżeli ci tacy zakłócają spokój to jak
    > najbardziej służby reagują. Sprawdzone wielokrotnie.

    Służby nie reagują, sprawdzone kilkakrotnie przeze mnie i znajomych. Według
    Policji i SM brak podstaw prawnych do interwencji na czyjejś działce lub w
    mieszkaniu.

    > ???

    Nie rozumiem dlaczego jest zakaz sekundowego działania syrenki alarmu, a nie
    ma zakazu zakłócania ciszy nocnej, co jest przecież bardziej dokuczliwe.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba