  • 151. Data: 2012-02-11 19:38:17
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jh3ief$ouo$1@inews.gazeta.pl...

    > "J.F" jh2pln$7ub$...@i...gazeta.pl

    Ale przecież, wszędzie indziej masz to wliczone w cenę towaru. Płacąc na net
    w kablu - płacę za wszystkie składniki biorące w tym udział... Jedną, jasną,
    przejrzystą (no, powiedzmy, ale załóżmy, ze tak) opłatę.

    > Dlatego stała cena (za 1 kWh) jest dobra -- więcej
    > bierzesz, więcej trzeba linii, ale i więcej płacisz...

    Inni sobie radzą, czemu energetyka nie?

  • 152. Data: 2012-02-11 19:41:44
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:jh3ijl$p93$1@inews.gazeta.pl...

    > "L501 aneryS" 4f34f320$...@n...home.net.pl

    > -- cena dolnej części kartonu z mlekiem
    > -- cena górnej części kartonu z mlekiem
    > -- cena nakrętki/zakrętki w kartonie z mlekiem
    > -- cena farby drukarskiej białej na kartonie z mlekiem
    > -- cena farby drukarskiej żółtej na kartonie z mlekiem
    >
    > W tym układzie mleko można by nawet rozdawać za darmo...

    Umiesz liczyć? :)
    Im więcej tych dodatków będzie, tym bardziej bym się spodziewał, że nawet
    celowo wykorzystując zamieszanie z tym, bardziej mnie wydymają na kasę,
    czyli prócz skadników za mleczuszko, dodadzą do nich tyle, ile to mleko
    kosztuje w jednek opłacie. Czyli - zapłaci się więcej.

  • 153. Data: 2012-02-11 19:50:52
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Wg mnie (teoretyzuje, bo nigdy z takiej usługi nie korzystałem) gdy "prąd"
    > zakupujesz w innym zakładzie energetycznym niż miejscowy (co jest jak
    > najbardziej możliwe). Wtedy otrzymujesz dwie faktury - od miejscowego ZE
    > za opłaty przesyłowe i od tego z drugiego końca Polski za energię elektr..

    Jak miałem telefon z Netii, na linii Tepsy, to płaciłem tylko jedną fakturę.
    Która zawierałą abonament, pakiet i opłaty za rozmowy. Dalej, to się Netia z
    tepsą bujała, ja zapłaciłem JEDNĄ fakturę, mimo, że składniki były różne,
    nie było tam jednak niczego w stylu "składnik zmienny opłaty stałej" i
    "składnik stały opłaty zmiennej".
    Jaśniejsze by było, gdyby był po prostu abonament, z którego, jak w
    telefonii, pokrywa się koszt utrzymania łącza, urządzeń i obsługi, jak i
    opłata za energię. Bez rozkwaszania się na pierdylion niuansów. A jak chcą
    rozdrabniać, to niech to będzie dla ludzi jasne co jest co, skąd i
    dlaczego - najłatwiej jest dymać społeczeństwo, jeśli nie wie, że jest
    dymane. Może tego się boją?

  • 154. Data: 2012-02-11 19:51:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." u...@4...net

    > Komu sie wymyka ? Ja ci podalem, inny kolega ci podal, a w koncu to nie
    > wiem o co sie tu klocimy - napisalem 1kWh kosztuje ok 50gr, oczywiscie z

    Problem w promieniu tego koła. :) Bo 2 złote to też około 50 groszy.
    O tym, że ta energia kosztuje około 50 groszy, słyszę chyba od co
    najmniej 10 lat -- a w tym czasie drożała ona chyba niejeden raz.

    > dostawa do domu, no i w jednej taryfie, siegnij do swojego rachunku za
    > prad, zobacz ile sam zaplaciles. Jak roznica jest ponad 10% to pisz.

    O tym, że mam sięgnąć do rachunku -- czytam stale.
    Tak, jakby do Ciebie (i do innych obrońców mącenia)
    nie docierało, że na rachunku nie ma jasnego wyliczenia.

    Pomijam oczywiście rachunki prorocze.
    [choć pojmuję, dlaczego mordowano proroków]

    Ani razu nie znalazłem w tym wątku (w innych wątkach także
    nie znalazłem) strony ZE, na której by pokazano proste
    wyliczanie typu:

    xx groszy za 1 kWh

    yy złotych na wczasy rodziny szefa ZE

    zz dolarów (w przeliczeniu na złotówki wg kursu
    NBP z tabeli A z dnia wskazanego jako ostatni
    dzień roboczy przed wystawieniem rachunku) za
    paliwo do elektrowni

    aa na budowę filharmonii
    (potworka na miarę potworków sowieckich)

    bb na pensję dyrektora filharmonii białostockiej
    (bardzo grubego i jedzącego bez umiaru)

    cc na inne koszty utrzymania filharmonii, w tym
    na ochronę (zagłuszkami, stoperami) ogłuszanych
    (pojękiwaniem kotów ciąganych za ogony przez
    skrzypaczki i przez skrzypków -- zwanych czasami
    muzykami) żubrów żyjących obecnie w pobliżu
    obecnej filharmonii białostockiej a będącymi pod ochroną

    dzięki któremu mógłbym żyć (i używać energii elektrycznej) świadomy kosztów.

    Mam watomierz -- ale co z tego, skoro nie wiem, co weń wpisać jako cenę. :)

    > KGO juz sie podaje.

    Owszem, ale mimo tego cena za komputer jest łatwa do odgadnięcia przez/dla
    kupującego.

    -=-

    Cena energii jest trochę podobna do cen samochodów. Samochód kosztuje
    100 jednostek, do tego trzeba doliczyć 10 jednostek za możliwość jeżdżenia,
    20 jednostek za to, że nie samochód ten rozpadnie się natychmiast, 15 jednostek
    za coś innego... Na końcu można odjąć rabat (w wysokości na przykład 60%)
    i trzeba doliczyć cło, akcyzę, VAT, który można pominąć, i to bez okratowania...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 155. Data: 2012-02-11 19:54:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "L501 aneryS" 4f36c3ac$...@n...home.net.pl

> [...]

    kablu - płacę za wszystkie składniki biorące w tym
    > udział... Jedną, jasną, przejrzystą (no, powiedzmy, ale załóżmy, ze tak) opłatę.

    Za mleko w Carrefourze tak samo -- na przykład zł 1.99 za jeden
    litr Doskonałego mleka. Nie ma mowy o ,,około'' czy subskładnikach ceny.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 156. Data: 2012-02-11 20:37:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:jh6egr$t4b$1@news.icm.edu.pl...
    > RWE
    > G11 - 0,511926 zł/kWh brutto (energia+przesył)
    > G12 - dzień 0,547596 zł / noc 0,36531 zł brutto (energia+przesył)
    > http://www.rwe.pl/web/cms/pl/1033084/start/obsluga/d
    la-domu/dokumenty-do-p
    > obrania/

    I jak zwykle wychodzi, że w Default City płacą najmniej za energię, choć
    zarabiają najwięcej. 0,512 w szycie, to ponad 15 groszy taniej niż w ENEA,
    po szczycie co prawda 8 groszy drożej, ale i tak bym wolał.
    Przy tak skonstruowanej taryfie, to korzystanie z G11 (pewnie większość
    ludzi tak ma) to w zasadzie frajerstwo. :)

  • 157. Data: 2012-02-11 21:09:08
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > Przy tak skonstruowanej taryfie, to korzystanie z G11 (pewnie
    > większość ludzi tak ma) to w zasadzie frajerstwo. :)

    No nic tak sobie porównałem ceny bez opłaty przesyłowej:

    G12 RWE: 0,2586 / 0,2989
    G12 ENEA: 0,2037 / 0,4378

    G11 ENEA: 0,3499
    G11 RWE: 0,2754

    I trzeba się będzie w końcu zebrać i zmienić dostawcę.
    ENEA może wyjść taniej tylko wtedy gdy ktoś grzeje elektrycznie i włącza
    piece akumulacyjne tylko od 22-08 i 13-15. Ja nie mam takiego profilu
    zużycia.

    G11 to w ogóle, zwyczajnie kopara mi opadła.

  • 158. Data: 2012-02-11 22:10:46
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-02-11 21:37 Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > Przy tak skonstruowanej taryfie, to korzystanie z G11 (pewnie większość
    > ludzi tak ma) to w zasadzie frajerstwo. :)

    Porównaj sobie jeszcze w szczegółowych cennikach, czy tańsza w RWE niż w
    ENEA jest sama energia, czy może przesył. Szybko wyjdzie, czy opłaca się
    kupować energię z RWE nawet jak mieszkasz na drugim końcu Polski - bo o
    dziwo opłata za przesył jest niezależna od liczby km, jaką energia ma
    pokonać (w gruncie rzeczy nieco dziwne, czy mieszkasz tuż przy
    elektrowni czy 1000 km od niej, cena za przesył ta sama).

    Od kiedy można dowolnie wybierać w Polsce dostawcę energii (producenta),
    warto porównywać cenniki. Nie mam pojęcia, dlaczego w RWE jest najtaniej
    w Polsce - może tu węgiel do elektrociepłowni tańszy niż na Śląsku? ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 159. Data: 2012-02-11 22:35:32
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:jh6p16$qpl$1@news.icm.edu.pl...
> [...]

    > warto porównywać cenniki. Nie mam pojęcia, dlaczego w RWE jest najtaniej w
    > Polsce - może tu węgiel do elektrociepłowni tańszy niż na Śląsku? ;)

    No podliczyłem stawki za energię w RWE + stawki za przesył ENEA i ceny
    wychodzą ciekawe:

    G11: 0,4852 zł/kWh

    G12: 0,531 / 0,3409 zł/kWh

    Co prawda w RWE o 2 zł jest wyższa opłata stała przy odczycie co 12 m-cy:

    RWE 2,59/m-c
    ENEA 0,54/m-c

    Ale nawet przy zużyciu 100 kWh/m-c to daje to 0,02 zł więcej na kWh. Da się
    przeżyć.

  • 160. Data: 2012-02-12 01:49:57
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-11 09:44, Desoft pisze:

    > Ale zadał proste pytanie: dlaczego nie mleka? mleko ma podobną strukturę.

    Dyskusja była o tym czy przejście na CFL czy LEDy jest uzasadnione
    ekonomicznie. Kwestia ustalenia ceny energii elektrycznej była tu
    kluczowa. Eneuel upierał się że cena jest rzędu 20 gr. Skoro kilka osób
    wspólnie podało że jest to około 54 gr/kWh to albo powinniśmy przyjąć tę
    wartość do analizy opłacalności CFL, abo ktoś musiałby wykazać ze jednak
    cena jest np ponad 2 razy niższa. Zamiast wrócić do dyskujsi CFL zaczęło
    się tłumaczenie ze miał prawo przyjąć taką cenę a kto jest przeciwnego
    zdania to jest zwolennikiem koncernów (dymających ludzi) Mnie tam
    specjalnie nie obchodzi czy jest to słuszne moralnie żeby tak
    prezentować cenę za usługę. Jest to jakiś aspekt rzeczywistości który po
    prostu trzeba ogarnąć.

    > Problem w tym że najwięcej do wydymania używa się prawa.

    Nie sądzę żeby te prawo było robione w celu dymania klienta fizycznego.
    Jest robione po to regulować rynek na którym działają głównie duże
    firmy: producenci, firmy dystrybucyjne oraz odbiorcy, odbiorcy
    indywidualni to mały odprysk. Jeśli ktoś jest dymany to producent który
    na potrzeby własne musi kupować drogo a jednocześnie sprzedaje tanio.

    > To prawie dwie różne firmy: jedna sprzedaje wodę, druga ją odprowadza.

    Przy dostawie energii elektrycznej też masz dwie firmy: producenta i
    dystrybutora.

    > przyjęli że nie będziesz znosił do domu wody w znacznych ilosciach -
    > dlatego jeden licznik.
    > Ale jest jasno napisane 8zł/m3 - i w miom przypadku woda i ścieki razem
    > - żadnych podpozycji.

    A u mnie na rachunku za wodę jest
    WO1 - dostawa wody 2,99 zł/m^3
    K01 - Kanalizacja 4,52 zł/m^3
    Opłata abonamentowa 6,90 zł

    Ale to nic. Na rachunku telefonicznym mam wyszczególnione minuty z
    poprzedniego miesiąca, ilość minut bezpłatnych, minuty poza abonamentem,
    do Play, za granicę, za smsy za transfer danych.

    > Jak widzisz łatwo się pomylić w przeliczeniach i patrząc na tą dyskusję
    > trudno podać cenę 1kWh.
    > A nawet inaczej: jeszcze nie padła tutaj prawidłowa cena 1kWh.

    Twierdzę ze cena około 54gr/kwh brutto jest ceną dość zbliżoną do
    prawidłowej. Przynajmniej na potrzeby szacowania opłacalności różnych
    rozwiązań oszczędzających energię elektryczną.

    --
    pozdrawiam
    MD