    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki ...
    Date: Sun, 12 Feb 2012 02:49:57 +0100
    <jgr0cr$ihc$1@inews.gazeta.pl> <jgrm0t$mao$1@inews.gazeta.pl>
    <jgrmn8$qeh$1@inews.gazeta.pl>
    <4f32daf2$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgunul$gb1$1@inews.gazeta.pl> <jgv6sf$mqk$1@inews.gazeta.pl>
    <jh0397$jv8$1@inews.gazeta.pl>
    <4f3405e8$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <jh1537$18k$1@inews.gazeta.pl> <jh1fin$sev$1@mx1.internetia.pl>
    <jh1kki$k77$1@inews.gazeta.pl> <4f34e1a0$1@news.home.net.pl>
    <jh3ib5$oih$1@inews.gazeta.pl> <jh3nk8$1g5$1@mx1.internetia.pl>
    <jh5ahk$9q3$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2012-02-11 09:44, Desoft pisze:

    > Ale zadał proste pytanie: dlaczego nie mleka? mleko ma podobną strukturę.

    Dyskusja była o tym czy przejście na CFL czy LEDy jest uzasadnione
    ekonomicznie. Kwestia ustalenia ceny energii elektrycznej była tu
    kluczowa. Eneuel upierał się że cena jest rzędu 20 gr. Skoro kilka osób
    wspólnie podało że jest to około 54 gr/kWh to albo powinniśmy przyjąć tę
    wartość do analizy opłacalności CFL, abo ktoś musiałby wykazać ze jednak
    cena jest np ponad 2 razy niższa. Zamiast wrócić do dyskujsi CFL zaczęło
    się tłumaczenie ze miał prawo przyjąć taką cenę a kto jest przeciwnego
    zdania to jest zwolennikiem koncernów (dymających ludzi) Mnie tam
    specjalnie nie obchodzi czy jest to słuszne moralnie żeby tak
    prezentować cenę za usługę. Jest to jakiś aspekt rzeczywistości który po
    prostu trzeba ogarnąć.

    > Problem w tym że najwięcej do wydymania używa się prawa.

    Nie sądzę żeby te prawo było robione w celu dymania klienta fizycznego.
    Jest robione po to regulować rynek na którym działają głównie duże
    firmy: producenci, firmy dystrybucyjne oraz odbiorcy, odbiorcy
    indywidualni to mały odprysk. Jeśli ktoś jest dymany to producent który
    na potrzeby własne musi kupować drogo a jednocześnie sprzedaje tanio.

    > To prawie dwie różne firmy: jedna sprzedaje wodę, druga ją odprowadza.

    Przy dostawie energii elektrycznej też masz dwie firmy: producenta i
    dystrybutora.

    > przyjęli że nie będziesz znosił do domu wody w znacznych ilosciach -
    > dlatego jeden licznik.
    > Ale jest jasno napisane 8zł/m3 - i w miom przypadku woda i ścieki razem
    > - żadnych podpozycji.

    A u mnie na rachunku za wodę jest
    WO1 - dostawa wody 2,99 zł/m^3
    K01 - Kanalizacja 4,52 zł/m^3
    Opłata abonamentowa 6,90 zł

    Ale to nic. Na rachunku telefonicznym mam wyszczególnione minuty z
    poprzedniego miesiąca, ilość minut bezpłatnych, minuty poza abonamentem,
    do Play, za granicę, za smsy za transfer danych.

    > Jak widzisz łatwo się pomylić w przeliczeniach i patrząc na tą dyskusję
    > trudno podać cenę 1kWh.
    > A nawet inaczej: jeszcze nie padła tutaj prawidłowa cena 1kWh.

    Twierdzę ze cena około 54gr/kwh brutto jest ceną dość zbliżoną do
    prawidłowej. Przynajmniej na potrzeby szacowania opłacalności różnych
    rozwiązań oszczędzających energię elektryczną.

    --
    pozdrawiam
    MD