    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Świetlówki ...
    Date: Sat, 11 Feb 2012 20:51:38 +0100
    <jgr0cr$ihc$1@inews.gazeta.pl> <jgrm0t$mao$1@inews.gazeta.pl>
    <jgrmn8$qeh$1@inews.gazeta.pl>
    <4f32daf2$0$1270$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgunul$gb1$1@inews.gazeta.pl> <jgv6sf$mqk$1@inews.gazeta.pl>
    <jh0397$jv8$1@inews.gazeta.pl>
    <4f3405e8$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <jh1537$18k$1@inews.gazeta.pl> <jh1fin$sev$1@mx1.internetia.pl>
    <jh1kki$k77$1@inews.gazeta.pl> <4f34e1a0$1@news.home.net.pl>
    <jh3ib5$oih$1@inews.gazeta.pl> <jh3nk8$1g5$1@mx1.internetia.pl>
    <jh5ahk$9q3$1@inews.gazeta.pl> <jh6bip$e2m$1@inews.gazeta.pl>
    <u...@4...net>

    "J.F." u...@4...net

    > Komu sie wymyka ? Ja ci podalem, inny kolega ci podal, a w koncu to nie
    > wiem o co sie tu klocimy - napisalem 1kWh kosztuje ok 50gr, oczywiscie z

    Problem w promieniu tego koła. :) Bo 2 złote to też około 50 groszy.
    O tym, że ta energia kosztuje około 50 groszy, słyszę chyba od co
    najmniej 10 lat -- a w tym czasie drożała ona chyba niejeden raz.

    > dostawa do domu, no i w jednej taryfie, siegnij do swojego rachunku za
    > prad, zobacz ile sam zaplaciles. Jak roznica jest ponad 10% to pisz.

    O tym, że mam sięgnąć do rachunku -- czytam stale.
    Tak, jakby do Ciebie (i do innych obrońców mącenia)
    nie docierało, że na rachunku nie ma jasnego wyliczenia.

    Pomijam oczywiście rachunki prorocze.
    [choć pojmuję, dlaczego mordowano proroków]

    Ani razu nie znalazłem w tym wątku (w innych wątkach także
    nie znalazłem) strony ZE, na której by pokazano proste
    wyliczanie typu:

    xx groszy za 1 kWh

    yy złotych na wczasy rodziny szefa ZE

    zz dolarów (w przeliczeniu na złotówki wg kursu
    NBP z tabeli A z dnia wskazanego jako ostatni
    dzień roboczy przed wystawieniem rachunku) za
    paliwo do elektrowni

    aa na budowę filharmonii
    (potworka na miarę potworków sowieckich)

    bb na pensję dyrektora filharmonii białostockiej
    (bardzo grubego i jedzącego bez umiaru)

    cc na inne koszty utrzymania filharmonii, w tym
    na ochronę (zagłuszkami, stoperami) ogłuszanych
    (pojękiwaniem kotów ciąganych za ogony przez
    skrzypaczki i przez skrzypków -- zwanych czasami
    muzykami) żubrów żyjących obecnie w pobliżu
    obecnej filharmonii białostockiej a będącymi pod ochroną

    dzięki któremu mógłbym żyć (i używać energii elektrycznej) świadomy kosztów.

    Mam watomierz -- ale co z tego, skoro nie wiem, co weń wpisać jako cenę. :)

    > KGO juz sie podaje.

    Owszem, ale mimo tego cena za komputer jest łatwa do odgadnięcia przez/dla
    kupującego.

    -=-

    Cena energii jest trochę podobna do cen samochodów. Samochód kosztuje
    100 jednostek, do tego trzeba doliczyć 10 jednostek za możliwość jeżdżenia,
    20 jednostek za to, że nie samochód ten rozpadnie się natychmiast, 15 jednostek
    za coś innego... Na końcu można odjąć rabat (w wysokości na przykład 60%)
    i trzeba doliczyć cło, akcyzę, VAT, który można pominąć, i to bez okratowania...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'