  • Data: 2011-05-23 09:48:20
    Temat: Re: Swięte krowy
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 May 2011 17:11:20 +0200, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No wlasnie - sam przerabialem. Zadanie dla informatykow, "zwykly
    > czlowiek" mial znikome szanse.
    >
    > Zalezy do czego - w publikacji oczywiscie niedopuszczalne,
    > w krotkim roboczym e-mailu - czemu nie.

    Zależy też od środowiska pracy - w zespole, w którym pracowałem,
    poprawność językowa miała duże znaczenie.

    Teza przedpiścy była taka, że jak ktoś w czasach "bezogonkowych" był
    związany z informatyką, to nie przeszkadza mu brak polskich znaków.
    Mnie przeszkadzał wtedy i teraz. No, ale nie jestem informatykiem.

    Swoją drogą, Ventura 2.0 z początku lat 90-tych miała nie tylko
    polskie fonty ekranowe i drukarkowe, ale także dzieliła poprawnie
    polskie wyrazy. W tej sytuacji tłumaczenie szefowi, że na wydruku z
    innego programu nie ma polskich znaków, "bo się nie da" było, ehm,
    trochę niezręczne.

    Artur Stachura