  • Data: 2011-05-23 10:06:01
    Temat: Re: Swięte krowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Artur Stachura napisał:

    > A czy kodowanie znaków w SMS-ach jest jakoś ujednolicone, czy każdy
    > producent ma swoje? Pytam, bo zdarza mi się dostawać SMS-sy z rozmaitymi
    > robaczkami w miejscu polskich liter...

    Ujednolicone jest, ale producenci nie zawsze radzą sobie z implementacją
    standardu. Miałem telefon, który po odebraniu pierwszej polskiej litery
    przestawiał się na alfabet koreański i walił krzaki aż do końca.

    SMS-y, to chyba jedyne miejsce, gdzie za nieużywaniem polskich znaków
    diakrytycznych stoją mocne argumenty. Poza kompatybilnością jest jeszcze
    argument ekonomiczny -- z ogonkami wychodzi zwykle dwa razy drożej.

    --
    Jarek