eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚwiatowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050. › Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o [...] redukcję prywatnej własności samochodów, w tym pojazdów elektrycznych, o aż 75% do roku 2050.
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) apeluje do światowych rządów o
    Date: Tue, 4 Jul 2023 16:01:22 +0200

    > A widzisz. Ty zrozumiałeś, że rezygnujemy z tego co mamy i wracamy na
    > stare.
    Nie nie wracamy, bo postęp jest cały czas, i top nie tylko materiałówka
    (lepsze stale) ale i elektronika której kiedyś nie było.
    Ale brak pierwiastków rzadkich na pewno odbije się na cenach bo nikt nie
    będzie wracał do starych typów tylko będą podnosić ceny.
    Chińczyki znowu nałożyli kolejne embargo na materiały do
    półprzewodników, co oznacza że scalaki i tranzystory będą coraz droższe.

    Ja miałem na myśli że rezygnujemy i zmieniamy na nowe. Jakie
    > nowe? Jeszcze nieznane, ale choćby baterie okazuje się że przyszłość ma
    > szansę nie wymagać pierwiastków rzadkich.
    >
    > https://www.chip.pl/2023/06/akumulator-ze-skrobi-bez
    -kobaltu-wydzial-chemii-uj-krakow

    Ta czytałem, poczekam aż wdrożą to uwierzę, na papierze to już cuda na
    kiju były, w chyba izraelu dopracowali akumulatory chyba na aluminium,
    one juz były tylko miały fatalną trwałość, przełomem jest podniesienie
    ich żywotności, jeszcze o paru podobnych osiągnięciach ostatni czytałem,
    może uda się coś z nich wdrożyć.

    --
    Janusz