-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrad
a.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Światła do zarabiania pieniędzy
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <ksf8nyha98ww$.tc57xd3gjehr$.dlg@40tude.net>
<5333e86d$0$2371$65785112@news.neostrada.pl>
<vd8jjpnfns48$.eb4pyhogz0el$.dlg@40tude.net>
<53353141$0$2363$65785112@news.neostrada.pl>
<53358620$0$2154$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Sat, 29 Mar 2014 11:23:24 +0100
Message-ID: <3fsb0z0dfmqy$.152kj36dr6tzp$.dlg@40tude.net>
Lines: 48
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.161.198
X-Trace: 1396088604 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2153 83.25.161.198:61649
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2784
X-Received-Body-CRC: 1016221975
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528577
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 28 Mar 2014 15:24:30 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> W dniu 2014-03-28 08:52, J.F. pisze:
>>>> Jadąc 70 km/h przejeżdżasz niecałe 20m w sekundę. W 3 sekundy jest
>>>> to
>>>> dokładnie 58.33 metrów. Sekunda na reakcję czyli masz 38.85 metrów
>>>> na
>>>> wyhamowanie z 70 km/h. Wymaga to przyspieszenia rzędu 9.71 m/s2.
>>>> Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi
>>>> mniej
>>>> wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.
>>
>>> Cos tu pomyliles. 100^2 to jakies 2 razy wiecej niz 70^2, a wiec i
>>> droga 2* dluzsza. Zapomniales przez 2 poddielic.
>
>>Liczę jeszcze raz:
>>v=a*t
>>czyli a=v/t
>>Podstawowy wzór. Dla 70 km/h mamy 19.44 m/s. Czas hamowania t=2s.
>>Przyspieszenie wychodzi 9.72 m/s2.
>
>>Drugi wzór:
>>a=v^2/2s
>>Prędkość 100 km/h czyli 27.77 m/s, Droga to 45m. Przyspieszenie 8.57
>>m/s2.
>>Jest tu błąd, czy go nie ma?
>
> Jesli dane z pierwszego podstawisz do drugiego wzoru , to wyjdzie
> hamowanie z 19.44m/s na drodze 38.85 wymaga przyspieszenia 4.86m/s^2.
>
> A poniewaz pierwszy wzor tez jest niewatpliwie prawdziwy, to trzeba
> szukac powodow rozbieznosci ... i znajdujemy.
> Hamowanie moze trwac dluzej niz czas do czerwonego.
> Konczymy hamowanie w czasie czerwonego, ale zatrzymamy sie przed
> sygnalizatorem.
Tu jeszcze pewnie trzeba by uwzględnić specyfikę uruchamiania
fotorejestratora na tym skrzyżowaniu.
Bo pewnie samochodu nie można traktować jako punkt, a linii zatrzymania
jako linii.
Samochód ma swoją długość, a pole w którym obecność pojazdu aktywuje
zrobienie zdjęcia też ma swój obszar.
No ale tych danych pewnie nie znamy - w każdym razie dość mocno
"zacieśniają" one pole decyzji.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.14 10:59 Gotfryd Smolik news
- 29.03.14 11:34 Tomasz Pyra
- 29.03.14 14:24 WOJO
- 29.03.14 15:09 Hinek
- 30.03.14 11:07 John Kołalsky
- 30.03.14 11:14 Marek Dyjor
- 30.03.14 11:23 Marek Dyjor
- 30.03.14 15:03 janusz_k
- 30.03.14 15:09 janusz_k
- 31.03.14 07:23 WOJO
- 31.03.14 07:14 WOJO
- 31.03.14 10:17 Grejon
- 31.03.14 10:53 Marek Dyjor
- 31.03.14 12:27 J.F
- 31.03.14 13:35 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-23 Łódź => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-23 Kraków => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=