-
Data: 2014-03-29 11:23:24
Temat: Re: Światła do zarabiania pieniędzy
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 28 Mar 2014 15:24:30 +0100, J.F napisał(a):
> Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
> W dniu 2014-03-28 08:52, J.F. pisze:
>>>> Jadąc 70 km/h przejeżdżasz niecałe 20m w sekundę. W 3 sekundy jest
>>>> to
>>>> dokładnie 58.33 metrów. Sekunda na reakcję czyli masz 38.85 metrów
>>>> na
>>>> wyhamowanie z 70 km/h. Wymaga to przyspieszenia rzędu 9.71 m/s2.
>>>> Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi
>>>> mniej
>>>> wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.
>>
>>> Cos tu pomyliles. 100^2 to jakies 2 razy wiecej niz 70^2, a wiec i
>>> droga 2* dluzsza. Zapomniales przez 2 poddielic.
>
>>Liczę jeszcze raz:
>>v=a*t
>>czyli a=v/t
>>Podstawowy wzór. Dla 70 km/h mamy 19.44 m/s. Czas hamowania t=2s.
>>Przyspieszenie wychodzi 9.72 m/s2.
>
>>Drugi wzór:
>>a=v^2/2s
>>Prędkość 100 km/h czyli 27.77 m/s, Droga to 45m. Przyspieszenie 8.57
>>m/s2.
>>Jest tu błąd, czy go nie ma?
>
> Jesli dane z pierwszego podstawisz do drugiego wzoru , to wyjdzie
> hamowanie z 19.44m/s na drodze 38.85 wymaga przyspieszenia 4.86m/s^2.
>
> A poniewaz pierwszy wzor tez jest niewatpliwie prawdziwy, to trzeba
> szukac powodow rozbieznosci ... i znajdujemy.
> Hamowanie moze trwac dluzej niz czas do czerwonego.
> Konczymy hamowanie w czasie czerwonego, ale zatrzymamy sie przed
> sygnalizatorem.
Tu jeszcze pewnie trzeba by uwzględnić specyfikę uruchamiania
fotorejestratora na tym skrzyżowaniu.
Bo pewnie samochodu nie można traktować jako punkt, a linii zatrzymania
jako linii.
Samochód ma swoją długość, a pole w którym obecność pojazdu aktywuje
zrobienie zdjęcia też ma swój obszar.
No ale tych danych pewnie nie znamy - w każdym razie dość mocno
"zacieśniają" one pole decyzji.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.14 10:59 Gotfryd Smolik news
- 29.03.14 11:34 Tomasz Pyra
- 29.03.14 14:24 WOJO
- 29.03.14 15:09 Hinek
- 30.03.14 11:07 John Kołalsky
- 30.03.14 11:14 Marek Dyjor
- 30.03.14 11:23 Marek Dyjor
- 30.03.14 15:03 janusz_k
- 30.03.14 15:09 janusz_k
- 31.03.14 07:23 WOJO
- 31.03.14 07:14 WOJO
- 31.03.14 10:17 Grejon
- 31.03.14 10:53 Marek Dyjor
- 31.03.14 12:27 J.F
- 31.03.14 13:35 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS