  • Data: 2017-03-22 08:53:15
    Temat: Re: Superstrady we Włoszech
    Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 22.03.2017 04:11, mk4 wrote:
    > Łódka brzmi dużo lepiej niż samochód. Jednak czy byłeś tam w miarę w
    > sezonie?

    Byłem tam i w sezonie i na skraju (późny wrzesień).
    Zwiedzanie samych miejscowości jest urokliwe ale to jakie widoki czekają
    na Ciebie idąc po górach od jednej do drugiej wioski to głowa mała.
    Podobnie od strony wody.
    Nie wiem co lepsze, chyba jednak wędrówka piesza.
    Nie szedłem jeszcze najbardziej popularną trasą Riomaggiore-Manarola.
    Fajnie jest też popływać w tych zatoczkach na Manaroli :-)
    No i b. ciekawy jest też cmentarz z kaplicą na szczycie za Monterosso i
    kafejki na półkach skalnych w pobliżu.

    Niestety z tego co czytam dostęp dla turystów jest tam już ograniczany -
    mieszkańcy się buntują.
    Trochę się nie dziwię choć z drugiej strony mają z turystów ogromną bułę.
    Kilka lat temu na Vernazzę zeszła lawina błotna i całe miasteczko było
    zrujnowane. Widziałem zdjęcia i nie mogłem uwierzyć, że tak szybko udało
    im się wstać z kolan. No ale właśnie - gdyby nie to że to turystyczna
    perła to kto wie jak by było...

    Jedno jest jednak intersujące. Mimo zalewu turystów te wioski to wciąż
    enklawy normalności. Rybacy łowią ryby, rolnicy na zboczach uprawiają
    winorośla, ludzie suszą pranie na sznurkach między oknami. Soki z owoców
    na ulicach wyciskają w beczkach. W zatoczkach nie ma żadnych jachtów, na
    ulicach wypasionych aut.
    Dokładnie odwrotnie jak np. we francuskim St. Tropez :-)

    No i poza CT jest jeszcze Portofino - był?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info