  • Data: 2010-02-07 09:42:36
    Temat: Re: Superheterodyna FM - deser
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 07 Feb 2010 02:45:13 +0100, Maciek wrote:
    >Na ogół stal chirurgiczna ma oznaczenie 316L. Też zawiera nikiel ale
    >właśnie w wersji nie ulegającej wypłukiwaniu do skóry. Nie wiem jak to
    >inaczej określić.

    Ja tam nie wiem, ale wydaje mi sie ze to moze zrobic tylko trawienie.
    Nikiel jest nikiel i nie wydaje mi sie zeby mial jakies wersje.

    >Koperty robi się z:
    >Plastiku - tandeta w stylu Swatcha

    ejze - Swatch to jest tandeta wysokiej klasy :-)
    Nie wiem czy to cos takiego mozna nazywac nadal tandeta :-)

    No chyba ze przeceniam, a oni sa juz made in China :-)

    >Cynku lub stopu metali o niskiej temperaturze topnienia - wtrysk w formę
    >a następnie powłoki galwaniczne z chromem lub złotem na końcu, ścierają
    >się, robi się styk na różnicy metali (np do stalowego wieczka) i w
    >obecności potu tworzy się ogniwo. Na kopercie masz wtedy piękne wżery a
    >na skórze zielone ślady.

    Jesli zielone, to od miedzi. Albo cos tam bylo z mosiadzu, albo
    podklad galwaniczny pod chrom/nikiel.
    Tak nawiasem mowiac to tandetnych zegarkow mialem kilka, ale nie
    przypominam sobie "zielonych sladow".

    >Koperta ze stali jest znacznie droższa dzięki technologii produkcji.
    >Odlana kształtka metalu naprawdę może być z tego samego stopu. Koszt
    >robi się przez jej przerobienie na implant lub tą właśnie kopertę.
    >Stalowa nie pojawia się w efekcie taniego działania wtryskarki. Trzeba
    >kupić przyzwoity zegarek. To nie musi być koszt rzędu 10000zł za Omegę,
    >nawet 1000zł wystarczy. Tylko nie spodziewaj się, że w takich za 150zł
    >będzie stal.

    Noze czy lyzeczki nie sa takie znow drogie :-)

    J.